Εγκαίνια, παρουσία πρωθυπουργού της νέας σήραγγας των Τεμπών

0
124

Την κορδέλα των εγκαινίων στις νέες σήραγγες των Τεμπών έκοψε πριν από λίγο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, έχοντας στο πλευρό του την Κοινοτική Επίτροπο Κορίνα Κρέτσου.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 25 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει 3 δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες, συνολικού μήκους 11 χλμ., 5 νέους ανισόπεδους κόμβους, 17 χλμ. ανοικτής οδοποιίας, 22 γέφυρες και αρκετά τεχνικά έργα. Όπως μάλιστα ανακοινώθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης οι σήραγγες θα φέρουν τα ονόματα: ανατολική Σ1 – Αντώνης Βρατσάνος, ανατολική Σ2 – Μαρίνος Αντύπας, δυτική Σ2 – Ρήγας Φεραίος, δυτική Σ3 Όλυμπος, ενώ η ανατολική Σ3 θα ονομαστεί Sergio Siani, στη μνήμη του Ιταλού εργοδηγού που έχασε τη ζωή του μετά από πτώση βράχων κατά τις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων. Επίσης η δυτική Σ1 είναι αφιερωμένη στη μνήμη των 21 μαθητών του Μακρυχωρίου Ημαθίας, που έχασαν τη ζωή τους κατά το τραγικό δυστύχημα, το 2003 στα Τέμπη.

Απόλυτα βέβαιος πως η διαπραγμάτευση με τους δανειστές θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινιάζοντας το μεσημέρι της Πέμπτης το νέο οδικό δίκτυο και τις σήραγγες των Τεμπών. Για το έργο έκανε λόγο για «κατόρθωμα» καθώς ολοκληρώθηκε με πολλά προβλήματα, ενώ συμπλήρωσε με νόημα ότι έχει έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, τον Ελληνικό λαό.

«Ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα παραδοθεί, παραδίδεται. Βαίνουμε στην ολοκλήρωση όλων των οδικών αξόνων που δημιουργούν μία πολύ πιο σύγχρονη εικόνα για τη χώρα. Με την παράδοση αυτού του τμήματος διαμορφώνεται ένας ενιαίος, ομοιογενής εθνικός δρόμος, κατασκευασμένος με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές» είπε ο κ. Τσίπρας.

Παράλληλα, προανήγγειλε την έναρξη των εργασιών του τμήματος Ευαγγελισμού – Σκοτίνας της παλιάς εθνικής, οι οποίες όπως είπε, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Αύγουστο. Υπενθύμισε ότι το δρόμο θα μπορούν να τον χρησιμοποιούν δίχως διόδια οι κάτοικοι της περιοχής του δήμου Τεμπών και της Δ.Κ. Ευρυμενών, ενώ ελεύθερη θα είναι πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Για τις τιμές των διοδίων τόνισε ότι προχωρά με ταχείς ρυθμούς η τοποθέτηση νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ώστε να εφαρμοστεί η χιλιομετρική χρέωση και να σταματήσουν «οι υπέρογκες και άδικες χρεώσεις του παρελθόντος».

«Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον Ελληνικό λαό. Δε διεκδικεί η κυβέρνησή μου την πατρότητα αυτού του έργου. Καταφέραμε όμως να ξεμπλέξουμε ένα κουβάρι που έμοιαζε με γόρδιο δεσμό, με σκληρή διαπραγμάτευση και με τους κατασκευαστές και παραχωρησιούχους και με τις ξένες τράπεζες. Ήταν κατόρθωμα γιατί είχαμε την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες, βάζοντας το μαχαίρι στο λαιμό και στην άλλη πλευρά. Φθάσαμε σε μία λύση συμβιβασμού με 764 εκ. ευρώ λιγότερα για το δημόσιο» πρόσθεσε.

Άφησε αιχμές για τους χειρισμούς του παρελθόντος, υποστηρίζοντας ότι «τα χρόνια πριν την κρίση οι τεράστιες υπερβάσεις, η αδιαφάνεια και η ανυπαρξία υπεράσπισης των συμφερόντων του δημοσίου δεν ήταν εξαίρεση στον κανόνα. Αυτό συνέβαινε γιατί υπήρχε μία περίεργη αντίληψη για τα χρήματα που εισέρρεαν από την Ε.Ε.»

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ»

Αναφερόμενος στις εξελίξεις με τους δανειστές, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «είμαστε στα τελευταία μέτρα αυτού του δύσκολου δρόμου, της ανηφόρας. Δεν πρόκειται να κουραστούμε, ούτε και να κάνουμε πίσω στα τελευταία μετρά της διαδρομής. Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τους κόπους και τις θυσίες του ελληνικού λαού. Να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει παιχνίδια στις πλάτες του ελληνικού λαού.

Είτε κάποιοι θέλουν είτε όχι, το κλείσιμο της αξιολόγησης είναι πάρα πολύ κοντά. Τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν εδώ και μέσα στον Απρίλιο τελειώνουν οι ατέρμονες συζητήσεις και καθυστερήσεις για τα αναγκαία μέτρα απομείωσης του ελληνικού χρέους. Η Ελλάδα κατακτά μία συνολική συμφωνία που την οδηγούν στην έξοδο του προγράμματος επιτροπείας. Είμαστε αποφασισμένοι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση και κανείς δε θα καταφέρει στο τέλος να μας εμποδίσει.»

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης μίλησε για ένα «όνειρο πολλών γενιών του λαού μας γίνεται πραγματικότητα» στο «δυσκολότερο και πιο αιματοβαμμένο τμήμα του δρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης».

Η ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ

Για έναν ηράκλειο άθλο έκανε λόγο η Ρουμάνα επίτροπος ευρωπαϊκής πολιτικής κ. Κορίνα Κρέτσου, συμπληρώνοντας πως «έγινε το αδύνατο, δυνατό. Είναι σημαντικό για την ασφάλεια και την ταχύτητα των συγκοινωνιών, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Η Αθήνα πλέον δεν είναι πιο κοντά μόνον στη Θεσσαλονίκη αλλά και στις Ευρωπαϊκές χώρες». Να σημειωθεί πως η κ. Κρέτσου απέσπασε κολακευτικά σχόλια από τον πρωθυπουργό για τη συμβολή της τόσο στο συγκεκριμένο έργο, όσο και γενικότερα στις σχέσεις της χώρας με την Ε.Ε.

Ακολούθησε αγιασμός από το Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ.κ. Γεώργιο και τον Πρωτοσύγκελο της Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου, αρχιμανδρίτη π. Αχίλλειο Τσούτσουρα. Η κοπή της κορδέλας έγινε με την ανάκρουση του εθνικού μας ύμνου.

Πηγή:onlarissa.gr-Ελευθερία, e-thessalia.gr trikalaview.gr