“Ο χειμώνας που πέρασε ήταν ένας από τους πιο δύσκολους που έζησε η χώρα, με πολύ κρύο και άθλιες καιρικές συνθήκες που είχαν χρόνια να συμβούν.
Κάτι τέτοιο δεν θα παρουσίαζε κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν δεν αναφερόμασταν στην Ελλάδα του σήμερα.
Μια Ελλάδα που βρίσκεται σε καθεστώς απόλυτης φτώχειας, γεγονός που σημαίνει ότι ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της δεν διαθέτει τα απαραίτητα χρήματα ούτε για να ζεσταθεί.
Το μέγεθος της εξαθλίωσης των Ελλήνων πολιτών και της ανάγκης τους για θέρμανση έρχεται να επιβεβαιώσει και μια αποκάλυψη που σοκάρει.
Συμπολίτες μας με το που εμφανιζόταν το φορτηγάκι που διένειμε τα free press έντυπα και πριν οι υπάλληλοι προλάβουν να τα τοποθετήσουν στα σχετικά σημεία διανομής έτρεχαν να τα αρπάξουν. Κι αυτό όχι για να τα διαβάσουν, αλλά για να τα χρησιμοποιήσουν ως ύλη για να ζεσταθούν, αφού δεν μπορούσαν να αγοράσουν ούτε ξύλα.
Βέβαια, αν τα φαινόμενα αυτά συνέβησαν την προηγούμενη χειμερινή περίοδο πολύ εύκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί τι θα συμβεί στην επόμενη, λόγω της ήδη ανακοινωθείσας κατά 80% εξομοίωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσής του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του πετρελαίου κίνησης. Οι οικονομικά ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού αλλά και οι κάτοικοι πολλών περιοχών της χώρας, ιδιαίτερα της βόρειας Ελλάδας, βγάζουν κραυγή αγωνίας και απόγνωσης προειδοποιώντας ακόμα και για τον κίνδυνο ύπαρξης θυμάτων από το κρύο.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2 Απριλίου), η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, στην Ελλάδα της ύφεσης και της βαθιάς οικονομικής κρίσης, είναι η δεύτερη υψηλότερη στην Ευρώπη μετά την Ιταλία, κατά 9,6% υψηλότερη από τη μέση ευρωπαϊκή τιμή και κατά 7,7% υψηλότερη από τη μέση τιμή στη Γερμανία. Φαίνεται ότι η μετακίνηση στην Ελλάδα είναι, πλέον, πολύ ακριβή υπόθεση.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον δεν πλήττονται μόνο τα νοικοκυριά αλλά οδηγούνται στο «λουκέτο» και χιλιάδες πρατήρια καυσίμων το 18% των οποίων έχει κλείσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια, λόγω της καθίζησης που έχει υποστεί η κατανάλωση στα υγρά καύσιμα. Άμεση συνέπεια είναι και η μεγάλη μείωση των προϋπολογισθέντων εσόδων που ανέμενε το κράτος από τη σχετική φορολογία.
Φυσικά, για Σαμαρά και Βενιζέλο που έχουν προαποφασίσει, προσυμφωνήσει και προσυπογράψει το Μνημόνιο 2, τα παραπάνω είναι ψιλά γράμματα. Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου, ούτε αν χιλιάδες Έλληνες αναγκαστούν να «ζήσουν στο ψυγείο», ούτε αν τα καύσιμα έχουν καταλήξει να είναι είδος πολυτελείας για εκατομμύρια πολιτών. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να καταφέρουν στις επερχόμενες εκλογές να πιάσουν το μαγικό ποσοστό που θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν μαζί στην εκτέλεση των σχεδιασμών της τρόικας, που από τον Ιούνιο μας επιφυλάσσει και άλλες εκπλήξεις.
Ο ΛΑ.Ο.Σ. έχει συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να τεθεί η αγορά των υγρών καυσίμων σε υγιείς βάσεις με ταυτόχρονη μείωση του ενεργειακού κόστους για τα νοικοκυριά και τόνωση του κύκλου εργασιών για τους πρατηριούχους.
Α) Τοποθέτηση πιστοποιημένων ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών σ’ όλη την αλυσίδα διακίνησης καυσίμων, δηλαδή στα διυλιστήρια, στις εταιρείες χονδρικής και στα πρατήρια, με παράλληλη χαρτογράφηση όλων των δεξαμενών στην Ελλάδα. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα ελέγχεται πλήρως και αποτελεσματικά σε κάθε στάδιο η διακίνηση των καυσίμων, γεγονός το οποίο θα επιφέρει την πάταξη όχι μόνο της λαθρεμπορίας αλλά και της νοθείας και κλοπής καυσίμων, απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται, γεγονός που περαιτέρω θα έχει όφελος για τα κρατικά ταμεία περίπου 1,3 έως 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Β) Δραστική μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τουλάχιστον κατά 40 λεπτά ανά λίτρο, καθώς επίσης και του ΦΠΑ. Το μέτρο αυτό θα συμβάλει στη μείωση της τιμής των καυσίμων και θα αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση της κατανάλωσης. Τα έσοδα που θεωρητικά θα απολέσει το δημόσιο εξαιτίας της μείωσης αυτής, θα ισοσκελιστούν αλλά και θα υπερσκελιστούν αφενός από την πάταξη της φοροδιαφυγής λαθρεμπορίας και νοθείας, που θα έχει ως αποτέλεσμα η τοποθέτηση πιστοποιημένων ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών, κι αφετέρου από την αύξηση της κατανάλωσης. Το κίνητρο δηλαδή για αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων θα λειτουργήσει ευεργετικά στην ανάπτυξη της αγοράς καυσίμων και θα επιφέρει αυξημένα έσοδα στα κρατικά ταμεία.
Τα παραπάνω, συνδυαζόμενα με μέτρα βοήθειας προς τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άνεργοι), αποτελούν τις προτάσεις που ο Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός θα παλέψει να γίνουν πράξη, με τη δύναμη που θα του δώσει ο ελληνικός λαός, προκειμένου να μην «παγώσουν», ούτε τα νοικοκυριά, αλλά ούτε και οι πρατηριούχοι.”
rontoulis.gr