ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Με νέα ερώτησή της στο θέμα της βραχόπτωσης στην Κοιλάδα των Τεμπών επανήλθε προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά και προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επανήλθε η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, με αφορμή το κυριακάτικο δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας ης Λάρισας, για ύπαρξη αλληλογραφίας –μεταξύ του Ανεξάρτητου Μηχανικού, της παραχωρησιούχου και της εκπροσώπου του Ελληνικού Δημοσίου «Εγνατία Οδό»- που προειδοποιούσε για την επικινδυνότητα της Εθνικής Οδού σε αυτό το σημείο, ενάμιση μήνα περίπου, πριν τη φονική βραχόπτωση, η οποία όμως δε λήφθηκε υπόψη, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη και τον 5μηνο αποκλεισμό της ευρύτερης περιοχής.
Εξιστορώντας όσα περιλαμβάνονται στα έγγραφα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η βουλευτής ζητώντας την επιβεβαίωση του ΥΠΥΜΕΔΙ για την ύπαρξη των εγγράφων, σημειώνει ότι αυτά «δημιουργούν νέα και τελείως διαφορετικά δεδομένα για όσα είχαν προηγηθεί και οδήγησαν στην καταστροφή στην Κοιλάδα των Τεμπών, καθώς και σχετικά με τις ευθύνες της παραχωρησιούχου και του ελληνικού Δημοσίου».
Η βουλευτής ζήτησε από τον Υπουργό Δ. Ρέππα να ενημερωθεί καταρχήν «γιατί δεν είχε κατατεθεί η αλληλογραφία, όταν είχε ζητηθεί (με Α.Κ.Ε.) τον Απρίλιο του 2010, καθώς και με ποιο σκεπτικό εξαιρέθηκε η υλοποίηση ορισμένων μέτρων προστασίας από τις συμβατικές υποχρεώσεις της παραχωρησιούχου και αυτά μετατέθηκαν χρονικά», ζητώντας επίσης διευκρινήσεις «γιατί δεν προχώρησαν στις απαραίτητες ενέργειες άμεσου κλεισίματος της ΕΟ στην Κοιλάδα των Τεμπών και σε άσκηση πίεσης στην εταιρία για έναρξη των απαραίτητων έργων προστασίας, μολονότι είχαν προειδοποιηθεί εγκαίρως από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό». Επίσης, απευθυνόμενη στον Υπουργό Δικαιοσύνης ζήτησε τον έλεγχο νομιμότητας των Υπουργικών Αποφάσεων «για την εξαίρεση εργασιών από τις συμβατικές υποχρεώσεις της παραχωρησιούχου».
«Ήδη 8 επιχειρηματίες της περιοχής των Τεμπών έχουν καταθέσει αγωγές, μέσω των οποίων ζητούν αποζημιώσεις συνολικού ύψους 1,5 εκ. ευρώ από την εταιρία, για διαφυγόντα κέρδη που προέκυψαν λόγω του κλεισίματος της κοιλάδας από το Δεκέμβριο του 2009 έως και το Μάιο του 2010, μετά την κατολίσθηση» κατέληξε η βουλευτής, συμπληρώνοντας: «Ο Ανεξάρτητος Μηχανικός είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές ότι έπρεπε να προηγηθούν τα έργα προστασίας στην Κοιλάδα των Τεμπών, από τις εργασίες των σηράγγων, αλλά αγνοήθηκε. Επίσης, εγκαίρως είχε ζητηθεί και με σχετική ερώτηση δική μας (σ.σ. βουλευτών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ) και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων (αρ. πρωτ. 8905/458/19.4.2010) προς το ΥΠΥΜΕΔΙ, να μας κατατεθεί η αλληλογραφία μεταξύ των Υπουργείων και των Εταιριών «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» και «Εγνατία ΑΕ» που αφορά το δυστύχημα των Τεμπών».