“ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ”

    0
    80

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η Ελλάδα παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη.
    Κάθε χρόνο, συμβαίνουν στη χώρα μας περίπου 2500 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα και δεκάδες χιλιάδες σοβαροί τραυματισμοί που αφήνουν βαρύτατες αναπηρίες, σε άτομα νεαρής κατά κανόνα ηλικίας. Η συντριπτική πλειονότητα των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται σε κακή κυκλοφοριακή αγωγή και κακή οδική συμπεριφορά των οδηγών και πεζών, όπως μη τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, οδήγηση χωρίς δίπλωμα και ιδίως η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.
    Για το λόγο αυτό τα τροχαία ατυχήματα, αποτελούν έναν από τους κύριους τομείς ανάπτυξης Αγωγής Υγείας στους νέους. Στην περιοχή της Λάρισας το ποσοστό των μαθητών που χρησιμοποιούν ως μεταφορικό μέσο το δίκυκλο είναι ιδιαίτερα μεγάλο, με αποτέλεσμα να είναι μεγάλοι και οι κίνδυνοι ατυχημάτων. Η μείωση των ατυχημάτων προυποθέτει οι μαθητές να γνωρίζουν:

    • τη σωστή οδική συμπεριφορά
    • να μην πίνουν όταν οδηγούν
    • να φορούν πάντα το κράνος
    • να χρησιμοποιούν πάντα την ζώνη ασφαλείας
    • να έχουν δίπλωμα οδήγησης και ασφαλιστική κάλυψη
    • να γνωρίζουν καλά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.)
    • να πειθαρχούν στις υποδείξεις του τροχονόμου
    • να τηρούν την οδική σήμανση, τους κανόνες διάβασης, τη φωτεινή σηματοδότηση και τα όρια ταχύτητας
    • να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς

    Απαιτείται δηλαδή:

    • Αλλαγή των απόψεων και στάσεων των μαθητών μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και
    • Ενεργοποίηση των ίδιων των μαθητών και των κοινωνικών φορέων προς την κατεύθυνση της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων.

    Ο σκοπός του προγράμματος είναι ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ, μετά την κατάλληλη κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Το περιεχόμενο του προγράμματος διαρθρώνεται σε τέσσερα μέρη:

    1. Ερευνα γνώσεων και στάσεων: Το πρώτο μέρος έχει ερευνητικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον προσδιορισμό των γνώσεων και στάσεων των μαθητών σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής. Περιλαμβάνει τη διενέργεια έρευνας η οποία θα γίνει με τη βοήθεια του κατάλληλου “ερωτηματολογίου γνώσεων και στάσεων” και θα διεξαχθεί από τις μαθητικές ομάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
    2. Εκπαίδευση: Το δεύτερο μέρος έχει αμιγώς εκπαιδευτικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει το σύνολο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν και οι οποίες θα αποτελέσουν παράλληλα το περιεχόμενο του υπό διαμόρφωση προγράμματος. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος διαρθρώνεται σε τέσσερις ενότητες:

    α) Την ασφαλή οδική και κυκλοφοριακή συμπεριφορά β) Την εκπαίδευση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) γ) Την τεχνική συντήρηση των οχημάτων και ιδιαίτερα των δικύκλων . δ) Τις πρώτες βοήθειες σε τροχαία ατυχήματα 3.Παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού: Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει την παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού και των παραδοτέων του προγράμματος. 4.Αξιολόγηση του προγράμματος: Τέλος, το τέταρτο μέρος περιλαμβάνει την αξιολόγηση του όλου προγράμματος.
    users.forthnet.gr/lar/2tel