Οι άλλοτε γλεντζέδες Έλληνες, που κατά καιρούς έχουν «κατηγορηθεί» ότι τίποτα δεν τους αγγίζει και ότι και αν ακόμη η τσέπη είναι άδεια η διασκέδαση δεν κόβεται, πλέον έχουν γίνει σπιτόγατοι. Προσπαθώντας να περικόψουν από παντού προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα πάγια έξοδά τους αναζητούν άλλες μορφές ψυχαγωγίας… κυρίως κατ’ οίκον. Οι συγκεντρώσεις στα σπίτια για γλεντάκια, κουβεντούλα, ταινιούλες και επιτραπέζια παιχνίδια όλο και πληθαίνουν. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας ερευνών Centrum το σπίτι γίνεται καταφύγιο για ολοένα και περισσότερους πολίτες, καθώς πάνω από το 1/3 έχει μειώσει τις εξόδους του. Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα μεσαία και ανώτερα κοινωνικό-οικονομικά στρώματα. Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας εταιρίας, οι καταναλωτές προσπαθούν να δημιουργήσουν όμορφες στιγμές, στο δικό τους κόσμο επικοινωνίας, διασκέδασης, εργασίας, ζεστασιάς μέσα στο σπίτι. Κύριο συστατικό στις ξεχωριστές στιγμές του καταναλωτή στο σπίτι είναι να μπορεί να περάσει ευχάριστα και άνετα, με λίγο κόπο, προσπάθεια… και φυσικά
λιγότερα χρήματα. Το σπίτι αναδεικνύεται σήμερα στο βασίλειο ασφάλειας και ηρεμίας του καταναλωτή.
ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΤΟΥ «COCOONING»
Η τάση των καταναλωτών να μένουν περισσότερο σπίτι τους έχει αρχίσει να παίρνει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Στα αγγλικά, αποδόθηκε με τον εύστοχο όρο «cocooning» που προέρχεται από το cocoon, δηλαδή το κουκούλι. «Πατέρας» του όρου, είναι ο Faith Popcorn, σύμβουλος μάρκετινγκ, ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1990 επινόησε τον όρο «cocooning», στην προσπάθειά του να περιγράψει την τάση των ανθρώπων-cocoonístas να επιλέγουν το σπίτι τους για να διασκεδάσουν και να καταναλώσουν. Η κίνηση πλέον μεταφέρεται από τα μπαρ στα σαλόνια και το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή η στροφή σε σπιτικά γλέντια δεν περιορίζεται στις φοιτητικές παρέες, όπου συνήθως τα χρήματα είναι λίγα και ο ελεύθερος χρόνος πολύς αλλά αφορά όλες τις ηλικίες. Πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν μια χαλαρή έξοδο στο σπίτι ενός φίλου που ούτε ιδιαίτερο ντύσιμο απαιτείται, ούτε προγραμματισμός αλλά ούτε και χρήματα. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί αλλά και της διάθεσης για διασκέδαση με το μικρότερο δυνατό κόστος, είναι και η περίπτωση Λαρισαίων ενοίκων πολυκατοικίας του κέντρου που επέλεξαν μέσα στις γιορτές να πραγματοποιήσουν ένα ιδιαίτερο πάρτι με θέμα «Η κρίση μας φέρνει πιο κοντά». Όλοι τους φρόντισαν να φέρουν φαγητά και ποτά από τα σπίτια τους και το πεζοδρόμιο έγινε γι’ αυτούς ένα υπαίθριο κέντρο διασκέδασης, χωρίς να χρειαστεί κανείς τους να βάλει το χέρι στην τσέπη.
ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ… ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πλέον ότι οι Έλληνες κάνουν περικοπές στη διασκέδαση λόγω οικονομικής κρίσης. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία μετρήσεων Νielsen- σε 54 χώρες, εξετάζοντας τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην οικονομική κρίση. Πιο συγκεκριμένα, το 83% των Ελλήνων σταμάτησε την εκτός σπιτιού διασκέδαση, το 79% ξοδεύει λιγότερα χρήματα για καινούργια ρούχα, ενώ το 67% έκοψε το φαγητό απ’ έξω. Περικοπές όμως έκαναν οι Έλληνες και στις δαπάνες για τις διακοπές τους και τις μικρές αποδράσεις- σε ποσοστό μάλιστα 63%- ενώ λίγο πιο κάτω στο 55% βρίσκονται οι περικοπές στις δαπάνες των τηλεφωνικών συνομιλιών. Με σύνεση και εγκράτεια ωστόσο, ευελπιστούν ότι θα συνεχίσουν να ζουν οι Έλληνες μόλις βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες της χώρας. Όπως χαρακτηριστικά δείχνει η έρευνα της Νielsen, το 38% των ερωτηθέντων θα συνεχίσει να απέχει από τα έτοιμα γεύματα, το 36% να δαπανά πολλά χρήματα σε τηλεφωνήματα, το 24% θα συνεχίσει να ξοδεύει λιγότερα χρήματα για καινούργια ρούχα και το 28% θα εξακολουθήσει να αποφεύγει την εκτός σπιτιού διασκέδαση.
ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ «ΜΕΤΟΧΕΣ» ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Σημαντικό ρόλο στην οικιακή διασκέδαση παίζει και η τεχνολογία. Οι μεγάλοι κατασκευαστές του κλάδου ρίχνουν στη «μάχη» τηλεοράσεις, συστήματα home cinema, ενώ για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχουν και οι τελευταίας γενιάς τηλεοράσεις με δυνατότητα απεικόνισης περιεχομένου σε 3 διαστάσεις.Έμφαση δίνεται και στον τομέα των παιχνιδομηχανών, όπου πλέον διατίθενται και με αισθητήρες κίνησης.
http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=25409&pid=7&CategoryID=7