
Mέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους έχουν δρομολογηθεί από την πλευρά του Οργανισμού Λιμένος Βόλου οι προβλεπόμενες διαδικασίες ώστε να απομακρυνθούν από το λιμάνι του Βόλου τουλάχιστον 14 επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία, τα οποία εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του λιμένα και αποτελούν διαρκή απειλή και προσβολή για το περιβάλλον.
Η αρχή σε αυτή την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου θα γίνει με το δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα διενεργηθεί στις 17 Ιανουαρίου 2011 και ο οποίος έχει προκηρυχθεί για την απομάκρυνση του επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου «GOLD SUN» πρώην σημαίας Παναμά και μήκους 56,01 μέτρων. Το εν λόγω πλοίο έχει εγκαταλειφθεί από την πλοιοκτήτρια αλλοδαπή εταιρία στο λιμάνι του Βόλου εδώ και δέκα χρόνια περίπου, χωρίς να διαθέτει ναυτιλιακά έγγραφα σε ισχύ και χωρίς να είναι επανδρωμένο με πλήρωμα. Στη συνέχεια θα
ακολουθήσουν και άλλοι δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί για την απομάκρυνση και των υπολοίπων εγκαταλελειμμένων και επιβλαβών πλοίων (υδροπτέρυγα, αλιευτικά, ρυμουλκά, φορτηγίδες κ.α.) με στόχο το λιμάνι του Βόλου να απαλλαγεί από κάθε μη ενεργό και επιβλαβές πλοίο που εμποδίζει την ασφαλή λειτουργία του λιμένα και απειλεί να προσβάλει το περιβάλλον.
Ήδη την περασμένη εβδομάδα ανελκύστηκε από τη θαλάσσια περιοχή των Πευκακίων το φορτηγό πλοίο «Ευαγγελίστρια», το οποίο παρέμενε βυθισμένο στη συγκεκριμένη περιοχή για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού το είχαν εγκαταλείψει οι πλοιοκτήτες και οι δανειστές του. Το πλοίο, όπως σημειώνουν οι υπεύθυνοι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, θα απομακρυνθεί άμεσα ρυμουλκούμενο από το λιμάνι, προκειμένου να διατεθεί προς διάλυση.
Η διαδικασία της απομάκρυνσης των επικίνδυνων για το περιβάλλον και την ασφάλεια του λιμένα μας πλοίων γίνεται πάντοτε με αυστηρή τήρηση των όρων και των κανόνων δημοσιότητας και μετά από τη διενέργεια δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη πλειοδότη, ο οποίος αναλαμβάνει με σύμβαση ανάθεσης έργου την απομάκρυνση των ναυαγίων ή επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων. Τα πλοία αυτά συνήθως οδηγούνται ρυμουλκούμενα σε διαλυτήρια πλοίων, όπου πωλούνται με τη μορφή σκραπ.
http://www.taxydromos.gr/localnews/tabid/58/articleType/ArticleView/articleId/32732/-.aspx