«Εκατομμύρια κυβικά νερού χύνονται από τον Πηνειό στη θάλασσα, αντί να γεμίζουν την Κάρλα, επειδή το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει φροντίσει ακόμη να καθαρίσει τους χάνδακες που προβλέπεται να τροφοδοτούν τη λίμνη».
Τη διαπίστωση αυτή έκανε η κ. Ρένα Καραλαριώτου σε επίσκεψη της στο Αντλιοστάσιο της Γυρτώνης, προκειμένου να διαπιστώσει την πρόοδο των εργασιών στα έργα που θα συνδέουν τον Πηνειό με την Κάρλα.
«Δυστυχώς έχουμε στην ουσία να κάνουμε με ένα ακόμη σταματημένο έργο, όπως συμβαίνει και με το Φράγμα της Γυρτώνης» σημείωσε η κ. Καραλαριώτου και συνέχισε:
«Είναι πλέον φανερό ότι η Κυβέρνηση έχει παγώσει τα περισσότερα έργα στη Θεσσαλία. Για να δικαιολογήσει δε τη στάση της επικαλείται διαρκώς ότι δεν βρήκε έτοιμες μελέτες, ότι δεν βρήκε εγγεγραμμένη χρηματοδότηση και άλλα παρόμοια που δεν πείθουν κανέναν. Η αλήθεια είναι ότι τα έργα καθαρισμού των αρδευτικών καναλιών καρκινοβατούν, καίτοι δημοπρατήθηκαν, διότι δεν πληρώνουν τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Και ναι μεν είναι κατανοητό ότι είμαστε σε περίοδο κρίσης, αλλά όφειλαν να καταλάβουν ότι εδώ μιλάμε για έργα παραγωγικά που θα έβγαζαν τα λεφτά τους από τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας τους. Αλλά αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός και όλα περικόπτονται με προχειρότητα.
Αναρωτιέμαι δε πού είναι τώρα όλοι αυτοί που με πρώτο τον κ. Παπατόλια, προσπαθούσαν με θεαματικές ενέργειες να βάλουν μπρος την Κάρλα ανοίγοντας για να πιέσουν την κατάσταση και για να κάνουν απλά αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Προφανώς πήραν την εντολή να σιωπήσουν. Αυτή είναι η διεκδικητική στάση που επαγγέλλονται ότι θα έχουν στη νέα Περιφέρεια;» αναρωτήθηκε η κ. Καραλαριώτου.
Η κ. Καραλαριώτου διαπίστωσε ότι το αντλιοστάσιο της Γυρτώνης- που θα αντλεί τα νερά του Πηνειού είναι έτοιμο αλλά ανενεργό και ότι οι εργολαβίες καθαρισμού των καναλιών μεταφοράς νερού είναι οι περισσότερες σταματημένες.
«Το θέμα, είπε η κ. Καραλαριώτου δεν προσφέρεται για αντιπολίτευση και δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αρδευτικά έργα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και είναι υπόθεση επιβίωσης για τη Θεσσαλία και το περιβάλλον της. Κατά κοινή ομολογία έχει καθυστερήσει. Έχουν περάσει ήδη 10 χρόνια από τότε που ο Φ. Χατζημιχάλης το ξεκίνησε και η προηγούμενη Κυβέρνηση το υλοποίησε σε μεγάλο βαθμό. Σύμφωνα με απάντηση του υφυπ. Κ. Μαγκριώτη στο ΤΕΕ, η Κάρλα πάει πίσω για το 2014. Φοβούμαι ότι με τους ρυθμούς που ακολουθούμε ούτε και τότε θα είναι έτοιμο.
Θα διεκδικήσουμε σθεναρά το έργο αυτό που δεν είναι μόνο αρδευτικό-υδρευτικό αλλά και περιβαλλοντικό αφού θα επηρεάσει σωτήρια το μικροκλίμα και θα επιτρέψει το κλείσιμο των γεωτρήσεων, που σήμερα αντιμετωπίζουν προβλήματα υφαλμύρωσης Επί πλέον είναι και τουριστικό αφού προσδοκούμε ότι θα δημιουργηθεί ένας ακόμη πόλος τουρισμού, αναψυχής και περιβαλλοντικών δράσεων πανελλαδικού ενδιαφέροντος.