Έκκληση στους υποψήφιους περιφερειάρχες αλλά και σε κάθε πολιτικό παράγοντα να αποφύγουν με αφορμή το τραγικό ατύχημα της Φαρκαδόνας κάθε δήλωση ή αναφορά για ψηφοθηρικούς σκοπούς απηύθυνε χθες η περιφερειάρχης Θεσσαλίας Πόπη Γερακούδη ανακοινώνοντας πλήρες χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης όλων των προβληματικών έργων στον άξονα Λάρισας-Τρικάλων.
«Απευθύνω έκκληση στους πολιτικούς να είναι πιο προσεκτικοί. Είμαστε εδώ για να κουβεντιάσουμε και να τους ενημερώσουμε με κάθε λεπτομέρεια για την πορεία των έργων. Δεν πρέπει να γίνεται ψηφοθηρία σ΄ αυτή τη χρονική περίοδο…» τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους στέλνοντας σαφές μήνυμα στους Θεσσαλούς και ιδιαίτερα στους Τρικαλινούς ότι η αποπεράτωση των έργων βρίσκεται στην τελική ευθεία, χωρίς αυτό να σημαίνει, όπως διευκρίνισε, ότι απαλύνεται ο πόνος των συγγενών των θυμάτων.
Η κ. Γερακούδη εμφανίστηκε ενοχλημένη από τις δηλώσεις του τελευταίου διημέρου, πολλές
από τις οποίες χαρακτήρισε στρεβλές, με σκοπό να δημιουργηθούν «στρεβλές εντυπώσεις». «Μακριά από εμένα λογικές καταλογισμού άδικων ευθυνών και εκμετάλλευσης μιας τραγωδίας. Αυτές τις ημέρες περίσσεψαν δηλώσεις και αντιδηλώσεις, ερμηνείες και ακούστηκαν δυστυχώς και ανακρίβειες. Πιστεύω ότι ο καθένας κρίνεται από τα λεγόμενά του αλλά και από τις πράξεις του» τόνισε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι τα προβληματικά τμήματα της οδού εκκαθαρίστηκαν και δημοπρατούνται εντός των προσεχών ημερών.
Παράλληλα έδωσε αναλυτικά στοιχεία για την πορεία των τεσσάρων προβληματικών εργολαβιών ανακοινώνοντας τις ημερομηνίες δημοπράτησής τους. Συγκεκριμένα:
* «Κατασκευή τμήματος εθνικής οδού Λάρισας – Τρικάλων στο τμήμα από χ.θ. 37 έως παράκαμψη Μεγαλοχωρίου και παράπλευρων και κάθετων αγροτικών οδών».
Πρόκειται για το τμήμα του δρόμου που συνέβη το τραγικό ατύχημα. Η σύμβαση για την εργολαβία υπογράφτηκε στις 27 Απριλίου 2006 και το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί με βάση τη σύμβαση στις 27 Οκτωβρίου 2008. Στις 4 Νοεμβρίου 2008 υποβάλλεται αίτηση διάλυσης της σύμβασης από τον ανάδοχο του έργου, η οποία προσέφυγε στην Ε.Ε. και πέτυχε διάλυση της εργολαβίας στις 25 Φεβρουαρίου 2010
* «Κατασκευή γέφυρας Πηνειού στο Κουτσόχερο μετά των προσβάσεων». Η σύμβαση για την εργολαβία υπογράφτηκε στις 21 Ιουνίου 2007 στην οποία προβλεπόταν ολοκλήρωση του έργου στις 21 Αυγούστου 2008. Μετά από διάφορες παρατάσεις μέχρι τις 30 Απριλίου 2010 η Διεύθυνση Δημόσιων Έργων της Περιφέρειας προχώρησε στη διάλυση της εργολαβίας στις 20 Ιουλίου 2010.
Στις 19 Οκτωβρίου του 2010 δημοπρατούνται οι δύο εργολαβίες με προϋπολογισμό 34.600.000 ευρώ.
* Κατασκευή τμημάτων εθνικής οδού Λάρισας – Τρικάλων. Εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως μεταφερόμενα με δύο εργολαβίες:
1. Κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Αμυγδαλέας, Ραχούλας, Μάνδρας και ανισόπεδου κόμβου Ζάρκου και κατασκευή έργων οδικής ασφάλειας στην εθνική οδό Λαρίσης – Τρικάλων από διασταύρωση Ραχούλας έως Ζάρκου. Η σύμβαση για την εργολαβία υπογράφτηκε στις 28 Ιουνίου 2006 και το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί με βάση τη σύμβαση στις 28 Δεκεμβρίου 2008. Στις 24 Ιουλίου 2009 κηρύσσεται οριστικά έκπτωτος ο ανάδοχος και ένα μήνα αργότερα (27-8 -2009) οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητούν την εκκαθάριση της εργολαβίας. Με απόφαση της κ. Γερακούδη εκκαθαρίζεται η εργολαβία, ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης και στις 26 Οκτωβρίου 2010 δημοπρατείται το έργο προϋπολογισμού 12.423.000 ευρώ.
2. Κατασκευή παράκαμψης Φαρκαδόνας. Η σύμβαση για την εργολαβία υπογράφτηκε στις 4 Ιουλίου 2007 και το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί με βάση τη σύμβαση στις 4 Ιανουαρίου 2009. Στις 28 Αυγούστου 2009 κηρύσσεται έκπτωτος ο εργολάβος ενώ δόθηκε εντολή εκκαθάρισης στα τέλη του προηγούμενου Μαρτίου. Ετοιμάστηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και στις 2 Νοεμβρίου 2010 δημοπρατούνται οι εργασίες προϋπολογισμού 10.824.000 ευρώ.
«Ανέλαβα τα καθήκοντά μου στα μέσα Δεκεμβρίου και λίγες ημέρες αργότερα προέκυψε το πρόβλημα των Τεμπών. Με αφορμή αυτό και τους εναλλακτικούς άξονες κυκλοφορίας, διαπιστώσαμε το πρόβλημα στον οδικό άξονα Λάρισας – Τρικάλων» είπε η περιφερειάρχης Θεσσαλίας για να καταλήξει: «Πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να εκκαθαριστούν οι εργολαβίες. Βρήκαμε τα απαραίτητα χρήματα και ξεκινήσαμε τις διαδικασίες. Διαδικασίες που εκ των πραγμάτων είναι χρονοβόρες, αλλά πιστεύω ότι σαν Περιφέρεια κινηθήκαμε με γρήγορους ρυθμούς. Με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης, προετοιμάσαμε τα τεύχη δημοπράτησης και έτσι τα έργα δημοπρατούνται στις ημερομηνίες που σας ανακοίνωσα και μπορώ να βεβαιώσω τους κατοίκους της Περιφέρειας ότι ο δρόμος Λάρισας – Τρικάλων μπαίνει στην τελική του ευθεία».
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών της η κ. Γερακουδη υποστήριξε ότι η Πολιτεία έχει χρέος να αναζητήσει τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος και να καταλογίσει τις ευθύνες εκεί που υπάρχουν και απαντώντας σε όσα ακούστηκαν περί συνεχών οχλήσεων από πολιτικούς υποστήριξε ότι η μοναδική όχληση που δέχθηκε η Περιφέρεια ήταν όταν κλήθηκε να απαντήσει στην ερώτηση του βουλευτή Χρήστου Χάιδου, που κατέθεσε στις 22 Ιουλίου προς τους τότε υπουργούς Εσωτερικών Πρ. Παυλόπουλο και ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.
Σε ερώτηση δημοσιογράφων αν υπάρχει κίνδυνος περικοπής των χρηματοδοτήσεων για τη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων εξαιτίας του μνημονίου όπως άφησε να εννοηθεί υποψήφιος περιφερειάρχης διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται κανένας τέτοιος κίνδυνος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του ΕΣΠΑ. Άλλωστε το ύψος του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας ήταν και παραμένει στα 519 εκ. ευρώ με βάση τις συμφωνίες της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
eleftheria.gr