
Συνέντευξη στον Γιώργο Καρεκλίδη
Με τη φαρέτρα του γεμάτη θέληση, οράματα, ανθρωπιά και μεγάλη εμπειρία, τη δεύτερη τετραετή θητεία του στο Δήμο Βόλου ετοιμάζεται να διεκδικήσει ο νυν δήμαρχος κ. Αλέκος Βούλγαρης, που σε μια εφ’ όλης της ύλης τηλεοπτική συνέντευξή του στο Γιώργο Καρεκλίδη στο www.MagnesiaNews.gr δηλώνει εκ νέου την υποψηφιότητά του και την επιθυμία του να είναι δήμαρχος και το 2011 για μια νέα δημιουργική τετραετία.
Ο δήμαρχος αναφέρεται στις προοπτικές που διανοίγονται για το διευρυμένο Δήμο Βόλου με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», κάνει την αυτοκριτική του για τα τριάμισι χρόνια της δημαρχίας του, στέκεται ιδιαίτερα σε θέματα επίλυσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης.
Ανακοινώνοντας την υποψηφιότητά του για το νέο Δήμο Βόλου, προσπερνά παραπολιτικά σχόλια εφημερίδων και τάσσεται καθαρά υπέρ της αυτόνομης δράσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
δηλώνοντας ότι το ποιος θα είναι υποψήφιος δήμαρχος θα το αποφασίσει όχι το κόμμα του ούτε η Ν.Ε., αλλά η κοινωνία.
Αναφέρεται επίσης στα έργα που επί θητείας του υλοποιήθηκαν και σε εκείνα που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και στην προοπτική των Μεσογειακών Αγώνων.
Παρουσιάζει ακόμη τους σχεδιασμούς του στην κατεύθυνση της κοινωνικής αλληλεγγύης βάζοντας πάνω απ’ όλα τον παράγοντα άνθρωπο και τις ανθρώπινες αξίες και εκφράζει το πιστεύω του ότι με τον επιτελικό ρόλο που θα έχει ως δήμαρχος, θα πετύχει με τους συνεργάτες του να φέρει εις πέρας τους στόχους που θέτει.
Εν αρχή ην «Καλλικράτης»
-Ο «Καλλικράτης» ψηφίστηκε στη Βουλή, ο Βόλος πλέον γιγαντώνεται, οι προοπτικές του είναι πολύ μεγάλες. Είστε έτοιμος γι’ αυτή τη μεγάλη πρόκληση που ανοίγεται μπροστά σας, δήμαρχε;
Ξέρετε πολύ καλά κύριε Καρεκλίδη, ότι στην πολιτική μου σταδιοδρομία ποτέ δεν υπερέβαλα, αλλά όμως είμαστε πανέτοιμοι. Το λέω αυτό βασιζόμενος στο γεγονός ότι ο Βόλος, αλλά και οι άλλοι οκτώ Δήμοι που αποτελούν το νέο ισχυρό Δήμο, έχουν στρατηγική και πολιτική ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα έχουν ένα Ρυθμιστικό Σχέδιο το οποίο βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών και θα σταλεί για την τελική γνωμοδότηση στους Δήμους. Το Ρυθμιστικό Σχέδιο, είναι το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης δώδεκα Δήμων της περιοχής, από τους οποίους οι εννέα αποτελούν το νέο ισχυρό Δήμο Βόλου. Πραγματικά μπορούμε να πούμε ότι είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε με ένα στρατηγικό και ένα προγραμματικό λόγο για τη συνολική ανάπτυξη αυτής της περιοχής.
-Στο Ρυθμιστικό, περιλαμβάνονται όλοι οι Δήμοι που θα αποτελέσουν το νέο Δήμο Βόλου;
Βεβαίως, περιλαμβάνονται δώδεκα Δήμοι, από τους οποίους οι εννέα αποτελούν τμήματα του Ρυθμιστικού Σχεδίου Βόλου.
Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το οποίο αφορά κυρίως στις επεκτάσεις των οικιστικών περιοχών για πρώτη και δεύτερη κατοικία. Αυτό βρίσκεται σε διαδικασία εξέλιξης.
Στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δεν συμπεριλαμβάνονται οι εννέα Δήμοι. Όμως θα υποβάλουμε πρόταση στο υπουργείο Υποδομών για την αναμόρφωση της διαδικασίας, ώστε να συμπεριληφθούν, διότι ο Δήμος Βόλου ως επέκταση οικιστική ασφυκτιά. Δεν έχει εκτάσεις να καλύψει μελλοντικές ανάγκες πρώτης και δεύτερης κατοικίας. Ωστόσο θα αποκτήσει αυτή τη δυνατότητα με τα νέα διοικητικά όρια του νέου ισχυρού Δήμου.
-Πώς σκέφτεστε να λειτουργήσει αυτός ο νέος μεγάλος Δήμος; Έχω την εντύπωση ότι από τη συνένωση των εννέα Δήμων θα προκληθούν διοικητικά, αναπτυξιακά και οικονομικά προβλήματα. Πώς θα αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα;
Κύριε Καρεκλίδη, πράγματι, η μεταβατική περίοδος από το σημερινό καθεστώς, στο καθεστώς του προγράμματος «Καλλικράτης» που πλέον είναι νόμος του κράτους, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα.
Πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται για να μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο μας, είναι να έχουμε σχεδιασμό.
Για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τις τοπικές κοινωνίες κατ’ αρχήν πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός. Να υπάρχουν στόχοι, οράματα, εκφρασμένο όπως είναι το Ρυθμιστικό Σχέδιο, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης 2007-2013. Επίσης πρέπει να υπάρχει μια ικανή ομάδα πλειοψηφίας.
Χρειάζονται άνθρωποι έμπειροι και ικανοί που να έχουν γνώσεις σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όχι μόνον, διότι πλέον μεγαλώνει το διοικητικό κομμάτι και χρειάζεται μεγάλη εμπειρία σε θέματα διοίκησης.
Πιστεύω ότι με αυτά τα δύο βασικά ζητήματα που πρέπει να έχουμε ως δημοτική αρχή θα πετύχουμε.
Ο «Καλλικράτης» πρέπει να στηριχτεί, διότι δίνει τη δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες να αναπτυχθούν και να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τους πόρους που θα έχουν στη διάθεσή τους. Αρκεί να υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι.
-Πιστεύω ότι διοικητικά θα λυθεί το ζήτημα, οικονομικά όμως θα λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα και όσα ανακύψουν με τις περιστολές των πόρων, αλλά και με τα χρέη που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι;
Διανύουμε ήδη μία περίοδο στην οποία υπάρχουν περικοπές δαπανών από την κεντρική εξουσία. Όμως ο «Καλλικράτης» σταθεροποιεί την εισροή πόρων.
Έχει ποσοστό επί τοις εκατό στο ΦΠΑ, στο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, στο φόρο των φυσικών προσώπων και τα ποσοστά είναι σταθερά.
-Μήπως πρέπει από τώρα να γίνει μία οικονομοτεχνική μελέτη για το πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει ο νέος Δήμος Βόλου;
Από ότι γνωρίζουμε, το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ και το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα μας δώσει πρότυπα σε ότι αφορά ζητήματα των νέων Οργανισμών των Δήμων, τις Διευθύνσεις που πρέπει να έχουν, όπως προσωπικού, οικονομικών, περιβαλλοντικών, προγραμματισμού, αθλητισμού, κοινωνικών υπηρεσιών, νέων τεχνολογιών.
Επίσης ο Νόμος προβλέπει για τους Δήμους οι οποίοι συνθέτουν το νέο ισχυρό Δήμο και έχουν χρέη στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, τρόπους για τη σταδιακή απόσβεσή τους.
Ιδιαίτερη σημασία όμως για την Τ.Α. έχει το γεγονός ότι θα γνωρίζουμε τους πόρους που θα δίνονται ετησίως από το κράτος και με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει η δυνατότητα για καλύτερο οικονομικό προγραμματισμό.
Το κυκλοφοριακό και αυτοκριτική διάθεση
-Κύριε Βούλγαρη, στα τριάμισι χρόνια που είστε στη δημοτική αρχή, έχετε δεχτεί έντονη κριτική για ορισμένες αποφάσεις που έχουν ληφθεί. Διεφάνη επίσης ότι δεν μπορέσατε να συνεργαστείτε με ορισμένους συνεργάτες σας. Αυτό μάλιστα πέρασε στον κόσμο ότι έγινε με δική σας ευθύνη…
Σίγουρα, κάνοντας και την αυτοκριτική μου, θα έλεγα ότι αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα και προσπάθησα να ισορροπήσω αντικρουόμενες απόψεις και ιδέες μέσα στη δημοτική ομάδα, που την αποτελούσαν στελέχη προερχόμενα από διάφορους κομματικούς χώρους.
Διότι πέρα από το Δήμο, διοικείς τις υπηρεσίες και τα Νομικά του πρόσωπα που είναι αρκετά, αλλά και τη δημοτική ομάδα πλειοψηφίας, τα στελέχη της οποίας τα έχει εκλέξει ο λαός και καλείσαι να τα αξιοποιήσεις κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ο δήμαρχος λοιπόν καλούνταν να δώσει λύσεις σε προβλήματα που προέκυπταν και να αντιμετωπίσει κρίσεις που να μην έχουν γενικότερο αντίκτυπο στην πόλη και στους πολίτες.
Πιστεύω ότι οι παραλείψεις και τα λάθη που έγιναν στην επιλογή ορισμένων προσώπων οφείλονται στο χαρακτήρα μου.
Είμαι άνθρωπος που προσπαθεί να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες και να αξιοποιήσει αυτούς που εξέλεξε ο λαός για να διοικήσουν το Δήμο.
Ποτέ όμως από αυτές τις κρίσεις δεν βγήκε ζημιωμένος ο Δήμος.
Βγήκα εγώ ζημιωμένος και είναι κάτι που το προτιμώ. Δεν έγιναν όλα όπως θα ήθελα. Ποτέ όμως δεν εξέθεσα συνεργάτες μου για τα λάθη που έγιναν, άσχετα αν αυτοί εξέθεσαν εμένα.
-Έντονη κριτική δεχτήκατε όμως για τις κορύνες και τους ποδηλατόδρομους…
Για τα δύο αυτά ζητήματα θέλω να πω τα εξής. Αυτή η δημοτική αρχή αποφάσισε να συγκρουστεί σε ορισμένες περιπτώσεις και όχι να προσαρμοστεί σε επιθυμίες ορισμένων κοινωνικών ομάδων.
Πραγματικά οι κορύνες στην αρχή δημιούργησαν ένα τεράστιο πρόβλημα στους επαγγελματίες.
Σήμερα όμως βρισκόμαστε σε σημείο, διάφορες κοινωνικές ομάδες και οργανωμένοι φορείς, να ζητούν την επέκταση των κορυνών και σε άλλους δρόμους.
Οι δρόμοι στους οποίους μπήκαν οι κορύνες ανήκουν στο εθνικό οδικό δίκτυο και αντιμετωπίζουν μεγάλη κυκλοφοριακή φόρτιση. Στόχος ήταν να εξασφαλιστούν τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Εκεί που το πλάτος των δρόμων ευνοεί και τη στάθμευση υπάρχουν δύο λωρίδες.
Όμως πρόβλημα υπάρχει στην Κ. Καρτάλη και στην Λαμπράκη σε σχέση με τους επαγγελματίες και το κόστος το αναλαμβάνουμε.
Στην Καρτάλη προσπαθήσαμε να κάνουμε κάποιες εσοχές οι οποίες δεν λειτούργησαν σωστά.
Χρειάζεται πάντως να αλλάξει η υπάρχουσα νοοτροπία και πρέπει να παλέψουμε γι’ αυτό. Πρέπει να βλέπουμε μπροστά και έχω μάθει από τις θέσεις που υπηρέτησα στο παρελθόν ως γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ και ως πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, πώς αναπτύσσονται οι πόλεις και πώς προλαμβάνονται προβλήματα. Όταν στον πολεοδομικό ιστό μπαίνουν 5.000 νέα αυτοκίνητα το χρόνο πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ρύθμισης του κυκλοφοριακού.
-Όμως δεν ρυθμίστηκε το κυκλοφοριακό ούτε το θέμα της ρύπανσης στο κέντρο της πόλης…
Υπήρξαν βελτιώσεις. Δεν μπορείς να κάνεις άλματα. Πρέπει να γίνονται σταθερά βήματα, να αφομοιώνονται από την κοινωνία και να προχωράς. Διότι αν κάνεις άλματα στο τέλος δεν θα έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Για τους ποδηλατόδρομους, θέλαμε να πάρουμε ένα ζωτικό χώρο από το αυτοκίνητο και να τον αποδώσουμε στο ποδήλατο.
Ως προς τον τρόπο κατασκευής αναγνωρίζω ότι ήταν σκληρός, αλλά αποδείχτηκε ότι ήταν αποτελεσματικός, καθώς απευθυνόμαστε σε μια συγκεκριμένη κοινωνία όπου δεν υπάρχει ο απαιτούμενος σεβασμός.
Επιλέξαμε λοιπόν αυτόν το σκληρό τρόπο για να εξασφαλίσουμε ότι σ’ αυτό το χώρο δεν θα σταθμεύουν αυτοκίνητα. Αντίθετα στη συνοικία της Νεάπολης όπου πέρα από τα τειχία υπάρχουν και διαγραμμίσεις, τα τμήματα εκείνα είναι μονίμως κατειλημμένα από αυτοκίνητα.
Μακάρι η δημοτική αρχή που παλεύει για να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών, να δει ελεύθερους τους ποδηλατόδρομους και εγώ θα είμαι ο πρώτος που θα τους ξηλώσει.
-Πότε θα γίνει η παράδοση αυτού του έργου;
Έχω δώσει ήδη εντολή στους επιβλέποντες μηχανικούς να κλείσουν τα τυπικά με τον εργολάβο.
Πιστεύω ότι την ερχόμενη εβδομάδα το έργο να παραληφθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία με αυτό τον τρόπο που κατασκευάστηκε. Υπάρχει ήδη η αναγκαία αστυνόμευση και πρέπει να δοθεί η δυνατότητα κυκλοφορίας στο ποδήλατο.
Αυτά είναι τα πρώτα βήματα, καθώς στους σχεδιασμούς μας βρίσκεται η εφαρμογή δακτυλίου στον κεντρικό ιστό της πόλης ώστε να γίνει περισσότερο λειτουργικό και ανθρώπινο.
-Με ποιο τρόπο θα βγει το αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης;
Μπορούν να εφαρμοστούν μέτρα κυκλοφοριακών δεσμεύσεων που έχουν εφαρμοστεί σε αστικά κέντρα της χώρας μας, αλλά και του εξωτερικού.
Λύσεις υπάρχουν όπως είναι τα μονά –ζυγά ή η πλήρης απαγόρευση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
Επίσης μπορούν να γίνουν περισσότεροι πεζόδρομοι και δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, να αναβαθμιστεί το πράσινο, να εξεταστεί το πρόβλημα που προκύπτει από τις ταμπέλες των καταστημάτων…
-Χρειάζονται όμως και χώροι στάθμευσης…
Πιστεύω ότι για να αντιμετωπίσουμε το μέλλον αυτής της πόλης σε σχέση με τον πεζό και το αυτοκίνητο, πρέπει να κάνουμε περιφερειακά γκαράζ. Το γκαράζ στη Φιλελλήνων θα είναι περιφερειακό, όχι όμως και εκείνο που προβλέπεται στην πλατεία Πανεπιστημίου.
Είμαστε όμως αποφασισμένοι να τα κάνουμε διότι έχουμε στρατηγική. Δεν πάμε εκεί όπου θέλουν να μας οδηγήσουν διάφορες κοινωνικές ομάδες.
Θέλουμε να ζούμε σε μια ανθρώπινη πόλη και δεν θα διστάσουμε να συγκρουστούμε και να πάρουμε αποφάσεις που μπορεί να φαίνονται σκληρές, όμως αποδίδουν στο χρόνο.
-Δήμαρχε, χρειάζεται όμως και διάλογος και δεν πρέπει να τον ξεχνάμε όταν είμαστε στην εξουσία…
Είναι πολύ σωστή αυτή η παρατήρηση και έχουμε κάνει αρκετό διάλογο.
Επειδή όμως κάνω και την αυτοκριτική μου, για τους ποδηλατόδρομους έχω να πω ότι επειδή δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια και έπρεπε η μελέτη να σταλεί το συντομότερο στο υπουργείο Μεταφορών για να ενταχθεί το έργο στο Γ’ ΚΠΣ, ο δημόσιος διάλογος έγινε εκ των υστέρων. Δεσμευτήκαμε όμως ότι θα τους βελτιώσουμε στην πορεία της κατασκευής.
Το θέμα των ποδηλατόδρομων δεν έχει κλείσει και υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά. Θα κάνουμε δημόσιο διάλογο, δεν θα προκαλέσουμε προβλήματα και θα αποδειχτεί η αναγκαιότητά τους.
Δήλωση υποψηφιότητας
-Τελικά θα είστε υποψήφιος δήμαρχος στις επόμενες εκλογές; Διότι οι παραπολιτικές στήλες των εφημερίδων οργιάζουν αυτό το διάστημα, αναφέροντας μάλιστα ότι η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος που ανήκετε πολιτικά έχει άλλες επιλογές. Ποια είναι η θέση σας;
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από τις παραπολιτικές στήλες των εφημερίδων. Η πολιτική όμως ασκείται με πολιτικούς και όχι με παραπολιτικούς όρους.
Μετά την ψήφιση του «Καλλικράτη» μπήκαμε πλέον σε μια περίοδο όπου ο καθένας θα πάρει τις ευθύνες του για να αποφασίσει εάν θα ασχοληθεί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή όχι.
Εγώ την απόφασή μου να ασχοληθώ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο την έχω πάρει.
Θα είμαι παρών λοιπόν και θα διεκδικήσω το Δήμο Βόλου σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο και στην «πρόκληση» του «Καλλικράτη».
Θα είμαι λοιπόν υποψήφιος. Αυτό είναι δεδομένο και σχετικά θα ενημερώσω και τον πολιτικό μου χώρο.
Θέλω να πω όμως ότι ποτέ δεν ασχολήθηκα με τους άλλους, αλλά μόνον με το τι μπορώ να κάνω και να προσφέρω εγώ.
Κάνω την αυτοκριτική μου, ακούω τον κόσμο. Κάτι που έμαθα στην πολιτική μου σταδιοδρομία είναι να μην είμαι ισχυρογνώμων και να είμαι άνθρωπος που δίνει μεγαλύτερη σημασία στη δουλειά και όχι στην προβολή.
Αυτό βέβαια είναι ένα ακόμη λάθος μου, διότι τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαμε καλή επικοινωνιακή πολιτική.
Όμως το έργο μας είναι πολύ μεγάλο και σημαντικό.
-Γιατί κάποια κομματικά στελέχη δεν θέλουν να στηρίξουν τη δική σας επιλογή;
Κύριε Καρεκλίδη, εγώ δεν θα σας απαντήσω αυτή τη στιγμή. Θα ζητούσα όμως να ρωτήσετε τους ίδιους.
Αυτό που γνωρίζω είναι ότι όταν κάνουμε συνεδριάσεις της ομάδας πλειοψηφίας υπάρχουν ορισμένες αντιρρήσεις τις οποίες συζητάμε και παίρνουμε συλλογικές αποφάσεις. Δεν με αφορούν τα παραπολιτικά σχόλια.
-Μήπως ορισμένοι άνθρωποι δημιουργούν κλίμα μέσα από τα παραπολιτικά;
Σίγουρα δημιουργείται κλίμα. Αυτό όμως που μετράει ο λαός στην ψήφο του, είναι ο άνθρωπος που θα ψηφίσει, η αποτελεσματικότητά του, ο χαρακτήρας και το όραμά του.
Οι πολίτες των εννέα συνενούμενων Δήμων που θα κληθούν να ψηφίσουν σ’ αυτές τις εκλογές θα πρέπει να γνωρίζουν το πρόσωπο του υποψηφίου.
Εγώ έχω μεγάλη προϊστορία και προσφορά στον τόπο μου από τις θέσεις ευθύνης που με την ψήφο του λαού υπηρέτησα.
Θα πρέπει επίσης ο υποψήφιος να έχει όραμα, προοπτική, σχεδιασμό και προγραμματικό λόγο για την ανάπτυξη του τόπου και θα πρέπει να έχει μια ομάδα συνεργατών που θα τον βοηθήσει στην υλοποίηση αυτού του οράματος.
Φέρνω ως παράδειγμα τη Regatta με την οποία αποδείξαμε ότι μπορούμε να μεγαλουργήσουμε στην πόλη, να φέρουμε πλούτο και να την αναδείξουμε πέρα από τα στενά όρια της Ελλάδας.
-Εγώ γνωρίζω την προσφορά σας στο ΠΑΣΟΚ που το υπηρετείτε από την εποχή της δικτατορίας μέσα από τις τάξεις του ΠΑΚ. Αλλά αν κάποιος από το ΠΑΣΟΚ πρότεινε την επιλογή άλλου υποψηφίου εσείς θα επιμείνετε;
Ο πολιτικός μου χώρος έχει υιοθετήσει ορισμένες διαδικασίες. Εγώ είπα ότι θα είμαι υποψήφιος σύμφωνα με αυτές τις διαδικασίες.
Κάτι όμως που είναι κυρίαρχο για μένα, είναι ότι θέλουμε μια Τοπική Αυτοδιοίκηση ακηδεμόνευτη και ανεξάρτητη από κομματικούς χώρους.
Επίσης σήμερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ειδικά με τον «Καλλικράτη» πρέπει να αποκτήσει αυτονομία δράσης σε σχέση με τους κομματικούς χώρους.
Από τη στιγμή που η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και πόρους που παίρνει από την κεντρική εξουσία, έχει στρατηγική και σχεδιασμό ανάπτυξης, πρέπει να δουλέψει για το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών, να απεγκλωβιστεί δηλαδή από τα κόμματα.
Επίσης από τη στιγμή που το εκλογικό σύστημα είναι 50%+1 και το πιθανότερο είναι να πάμε σε δεύτερη Κυριακή, πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες ανθρώπων και όχι κομμάτων που να μπορούν να προσφέρουν.
Υλοποίηση έργων
-Καλείτε, λοιπόν, τους πολίτες να σας ξαναψηφίσουν. Πιστεύετε ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν επιτυχημένα; Τι θα δουν οι Βολιώτες στο τέλος της τετραετίας; Έχετε σχεδιάσει την επόμενη;
Τα έργα που έγιναν ήταν πολλά και σημαντικά. Δεν αναφέρομαι μόνον σε έργα κατασκευών, αλλά σε έργα που δημιουργούν την κατάλληλη υποδομή πάνω στην οποία θα στηριχτεί η ανάπτυξη της πόλης.
Σε θέματα υποδομής λοιπόν δουλέψαμε συστηματικά. Έχουμε το Ρυθμιστικό, το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης, το ΓΠΣ. Ξεκίνησε το Εθνικό Κτηματολόγιο, εφαρμόζουμε το Εθνικό Δημοτολόγιο, ξεκινήσαμε μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα για την προστασία ευαίσθητων περιοχών.
Τα περισσότερα από αυτά θα είναι έτοιμα στο τέλος της τετραετίας. Εφαρμόζουμε επίσης άλλα έργα που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος όπως είναι η ανακύκλωση.
-Οι Μεσογειακοί Αγώνες πιστεύετε ότι θα προσθέσουν δυναμική ανάπτυξης στην περιοχή;
Έχω τονίσει σε κάθε ευκαιρία ότι οι Μεσογειακοί Αγώνες δεν είναι ένα αθλητικό γεγονός μιας μικρής χρονικής περιόδου το καλοκαίρι του 2013.
Πέρα από τα έργα υποδομής που πρέπει να τελειώσουν όπως ο Περιφερειακός και το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, η αθλητική υποδομή θα εκσυγχρονιστεί και θα αποκτήσει προδιαγραφές για τη διοργάνωση διεθνών αγώνων που θα φέρουν κόσμο και εισόδημα στην πόλη.
Από την άλλη πλευρά ο τουρισμός είναι μία σημαντική αναπτυξιακή παράμετρος, όπως η καινοτομία και η τεχνολογία που θα αναπτυχθούν και θα έχουν ως σταθερές βάσεις τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, ώστε να καταστήσουν το Βόλο πόλη προορισμού και όχι περάσματος.
Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να υπάρχουν events, γεγονότα, για να τα δείξεις. Το Θεματικό Πάρκο, το Μουσείο Τσαλαπάτα, αύριο το Μουσείο της Πόλης, συνεχείς εκδηλώσεις, διάφορα φεστιβάλ.
Δεν είναι τυχαία η προσπάθεια που γίνεται με τις ταινίες ποιότητας στο Αχίλλειο και στην Εξωραϊστική για να μπούμε με σταθερά βήματα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Πολλές πόλεις στον κόσμο έχουν καθιερωθεί ως προορισμοί επιλέγοντας μια δραστηριότητα, όπως είναι η διοργάνωση ενός φεστιβάλ.
Επίσης θα πρέπει το Πολεοδομικό Συγκρότημα να ανοίξει προς το θαλάσσιο μέτωπο και να δοθεί βαρύτητα στις θαλάσσιες μεταφορές, όπως βαρύτητα πρέπει να δοθεί και στο χειμερινό τουρισμό, με την προσέλκυση επενδυτών για την αξιοποίηση του Χιονοδρομικού Κέντρου και την κατασκευή τελεφερίκ.
Πρέπει όμως εμείς οι ίδιοι να πιστέψουμε ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά και να δουλέψουμε με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα.
Ο Άνθρωπος
Η Ελλάδα περνάει οικονομική κρίση. Τι σκέφτεστε να κάνετε στην κατεύθυνση της κοινωνικής αλληλεγγύης;
Για μένα είναι όχι πολιτική θέση, αλλά πιστεύω της ζωής μου και του χαρακτήρα μου ότι πάνω απ’ όλα είναι ο άνθρωπος και οι ανθρώπινες αξίες.
Αυτές πρέπει να στηρίξουμε. Εκεί δομείς κοινωνίες που έχουν μέλλον. Πιστεύω στον άνθρωπο και στις ανθρώπινες αξίες και όχι τόσο πολύ στα έργα. Αν κάνεις πολλά έργα και παραμελείς τον άνθρωπο δεν πετυχαίνεις τίποτα.
Πρέπει στον άνθρωπο να δίνεις χαρά, να τον κρατάς στη ζωή, να του δίνεις ελπίδα για το αύριο, να τον έχεις κοντά σου.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά που δεν μπορεί να κάνει η κεντρική εξουσία.
Μέσα στα οικονομικά δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί υπάρχουν δύο επιλογές.
Το πρώτο είναι η αξιοποίηση των πόρων κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, χωρίς η Τοπική Αυτοδιοίκηση να περιμένει το κράτος που μεριμνά για μεγάλα έργα υποδομής.
Αναφέρω ότι σε δέκα ημέρες περίπου θα έχουμε την τεχνικοοικονομική μελέτη για το τραμ του Βόλου.
Το δεύτερο είναι να ενισχύσουμε το κοινωνικό δίχτυ.
Ως γνωστόν, ως δημοτική αρχή αυξήσαμε τα ΚΑΠΗ, την παροχή υπηρεσιών στα Κοινωνικά Κέντρα. Θα φροντίσουμε επίσης να παραδώσουμε μέχρι το τέλος του έτους τον ξενώνα αστέγων και ένα σύγχρονο Κοινωνικό Κέντρο στα Αϊβαλιώτικα.
Παράλληλα όμως σε ένα μήνα θα είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο τρόπους ενίσχυσης των υφιστάμενων παροχών για να βοηθήσουμε τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα, με τη δημιουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου, Ταμείου Αλληλεγγύης, μείωση τροφείων στους Παιδικούς Σταθμούς και ότι άλλο μπορούμε.
Αυτό το πρόγραμμα θα είναι έτοιμο σε ένα μήνα και κυρίως επενδυμένο με τους αντίστοιχους πόρους.
-Πως πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι ο δήμαρχος του διευρυμένου Δήμου Βόλου;
Το έχω σκεφτεί και γι’ αυτό ακριβώς ενδιαφέρομαι να συνεχίσω με το νέο ισχυρό Δήμο.
Ο ρόλος του δημάρχου πρέπει πλέον να είναι επιτελικός. Να παρακολουθεί την εφαρμογή της στρατηγικής και της πολιτικής ανάπτυξης, να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις, να μοιράσει το παιχνίδι και να έχει συνεργάτες που θα έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
Θα πρέπει να φύγει η γνωστή καθημερινότητα που είναι επώδυνη για το δήμαρχο.
Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου ότι μπορώ να δουλέψω σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Ήδη βρίσκομαι σε επαφές με ανθρώπους γι’ αυτό το σκοπό, γιατί πράγματι για να διεκδικήσεις το Δήμο πρέπει να έχεις στρατηγική, όραμα, σχεδιασμό και ομάδα ικανή για να προχωρήσεις.