ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ | |
![]() Σε νέα φάση θα περάσει στο άμεσο μέλλον ο σιδηροδρομικός σταθμός Λάρισας, τουλάχιστον εμφανισιακά, εφόσον υλοποιηθεί η ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ και να δοθούν εκτάσεις του σε ιδιώτες. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της «Ε», ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, στα πρότυπα των «villages», με εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, θα δημιουργηθεί στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να αξιοποιήσει με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης και με ιδιωτικά κεφάλαια τον σταθμό της Λάρισας πιλοτικά και στη συνέχεια και αυτόν της Θεσσαλονίκης. Αν συμβεί αυτό θα είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή στη φυσιογνωμία του σταθμού, ο οποίος ήταν ο πιο μοντέρνος τη χρονιά που εγκαινιάστηκε το έτος 1961. Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός, που αποτυπώθηκε σε παλιές φωτογραφίες, χάθηκε οριστικά με την ανέγερση του υφισταμένου. Από το 1961, αλλαγές έγιναν κυρίως με την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και την κατασκευή της υπόγειας διάβασης πεζών. Το κυρίως κτίριο του σταθμού παρέμεινε ανέπαφο. Αν και δεν είναι γνωστό τι ακριβώς σχεδιάζεται, το βέβαιο είναι ότι η περιοχή του σταθμού θα πάρει άλλη μορφή. Η απόφαση των οικονομικών υπουργών της κυβέρνησης δεν εκπλήσσει, αφού και πριν μερικά χρόνια είχε και πάλι ανακινηθεί θέμα δημιουργίας εμπορικού κέντρου στο σταθμό από ουγγρική εταιρία, αλλά μετά «πάγωσε».
ΤΟ 1961
Με τη βοήθεια του ψηφιακού αρχείου της ΕΡΤ (υπάρχει και σχετικό βίντεο), από όπου αντλούνται στοιχεία, υπενθυμίζεται ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός Λάρισας, με τη σημερινή του μορφή, εγκαινιάστηκε στις 26 Αυγούστου 1961, την ίδια μέρα που έγιναν και τα εγκαίνια του εργοστασίου ζαχάρεως και την επομένη η έναρξη των έργων αποξήρανσης της Κάρλας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής ο αντιπρόεδρος του υπουργικού συμβουλίου Παναγιώτης Κανελλόπουλος πραγματοποίησε τα επίσημα εγκαίνια του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας, που κόστισε 6.500.000 δραχμές. Στην τελετή των εγκαινίων παρέστησαν επίσης ο αντιπρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Ροδόπουλος, ο υπουργός Βιομηχανίας Νικόλαος Μάρτης, ο υπουργός Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων Σόλων Γκίκας, ο υφυπουργός Συγκοινωνιών Θεόδωρος Κονίτσας, ο μητροπολίτης Λαρίσης και Πλαταμώνος Ιάκωβος, άλλοι επίσημοι και πλήθος κόσμου.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Επίσης, σύμφωνα και με ρεπορτάζ του «Έθνους», υπό μελέτη βρίσκεται και η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να «φιλοξενηθεί» στις ράγες τους η υποδομή για ευρυζωνικά δίκτυα. Το σχέδιο εντάσσεται στην ανάγκη της άμεσης αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, με την αξία της να ανέρχεται σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και την αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, τα μισθωμένα ακίνητα του οργανισμού φτάνουν μόλις τα 820, ενώ τα έσοδα του ΟΣΕ από αυτά δεν ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια ευρώ.
ΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ
Επιπλέον εκκρεμεί αίτημα στη διοίκηση του ΟΣΕ από το Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Λάρισας, να του δοθεί για χρήση, αφού το αποκαταστήσει με τη μορφή που είχε πριν, το κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού του «Θεσσαλικού» που βρίσκεται περίπου απέναντι από το σημερινό σταθμό ΟΣΕ. Αν ευοδωθεί το αίτημα, με τη βοήθεια και των φορέων της Λάρισας θα αναγεννηθεί από τη στάχτη, ο σταθμός του «Θεσσαλικού», που είναι παρόμοιος με αυτόν του Βόλου και θα δώσει μια τελείως διαφορετική εικόνα στην περιοχή.
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ eleftheria.gr |