| Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ | |
| * ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΕΧΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ- ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ 4 ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ | |
| Του Δημ. Κατσανάκη | |
Παρεμβάσεις συνολικής δαπάνης σχεδόν 20 εκ. ευρώ στο οδικό δίκτυο του νομού, που χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό μετά το κλείσιμο των Τεμπών, διεκδικεί από την κυβέρνηση η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας. Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με τους δήμους η καταγραφή των αναγκαίων παρεμβάσεων με τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς και σύντομα θα προωθηθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας προκειμένου να κινηθούν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση των ζημιών.
Την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του οδικού δικτύου αλλά και των αναγκαίων παρεμβάσεων ώστε το δίκτυο να παραδοθεί στο νομό βελτιωμένο συγκριτικά με τον προηγούμενο Δεκέμβριο, οπότε άρχισε να χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις Ρέππα, ανέλαβε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στη σύσκεψη της 24ης Μαρτίου με την περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Πόπη Γερακούδη, παρουσία των δημάρχων του νομού.
Σύμφωνα με έγγραφο, που αναμένεται να σταλεί στην Περιφέρεια τις προσεχείς ημέρες, η Νομαρχία διεκδικεί παρεμβάσεις σε 4 οδικούς άξονες, που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων ως εξής:
* Λάρισα – Αγιά – Αγιόκαμπος – Στόμιο – Α/Δ ΠΑΘΕ με προϋπολογισμό εργασιών 15.100.000 ευρώ. Επιβάλλεται η αποκατάσταση-συντήρηση του ασφαλτοτάπητα καθώς και τοπικές διαπλατύνσεις του οδοστρώματος, καθαρισμός και κατασκευή επενδεδυμένων τάφρων.
* Παλαιά Εθνική Οδός Λάρισας-Βόλου – Αχίλλειο – Καλαμάκι – Καστρί – οδός Λάρισας-Αγιάς με προϋπολογισμό εργασιών 300.000 ευρώ. Επιβάλλεται η αποκατάσταση-συντήρηση του ασφαλτοτάπητα.
* Αποκατάσταση – βελτίωση βατότητας επαρχιακής οδού Γόννων-Καλλιπεύκης – όρια Ν. Πιερίας με προϋπολογισμό εργασιών 2.800.000 ευρώ. Χρειάζεται κατά τμήματα βελτίωση της χάραξης και αποκατάσταση-συντήρηση του ασφαλτοτάπητα.
* Αποκατάσταση βατότητας οδικού τμήματος Ροδιάς- Συκαμινέας με προϋπολογισμό εργασιών 1.000.000 ευρώ. Επείγει η άρση καταπτώσεων των βράχων, κατά τμήματα βελτίωση της χάραξης και αποκατάσταση-συντήρηση του ασφαλτοτάπητα.
Όπως σημειώνεται από τη Νομαρχία στις συγκεκριμένες παρεμβάσεις δεν συμπεριλαμβάνεται το οδικό τμήμα από Α/Δ ΠΑΘΕ μέχρι Τύρναβο μέσω Γυρτώνης – Μαυρολίθου – Βρυοτόπου και Αμπελώνα, του οποίου τη διαχείριση και συντήρηση έχει αναλάβει η ΔΕΣΕ Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Κύκλοι της Νομαρχιακής Αρχής σημείωναν χθες ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ανταποκρίθηκε πλήρως στις υποχρεώσεις της και τώρα αναμένει από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών μέσω της Περιφέρειας Θεσσαλίας να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του Δημ. Ρέππα για την αποκατάσταση όσων ζημιών προκληθούν στους εθνικούς και νομαρχιακούς δρόμους, που χρησιμοποιούνται ως εναλλακτικό δίκτυο για τις μετακινήσεις, επισημαίνοντας πάντως ότι η Νομαρχία δεν ενδιαφέρεται ποιος φορέας θα αναλάβει την αποκατάσταση των ζημιών.
Η ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
Αναλυτικά οι αναγκαίες παρεμβάσεις όπως αποτυπώνονται από τη Νομαρχία Λάρισας είναι οι εξής:
Λάρισα – Αγιά – Αγιόκαμπος – Στόμιο – Α/Δ ΠΑΘΕ
Πρόκειται για τον ανατολικό εναλλακτικό άξονα που σηκώνει το βασικό κυκλοφοριακό φορτίο με αποτέλεσμα να παρουσιάζει τις μεγαλύτερες φθορές και ως εκ τούτου να χρήζει παρεμβάσεων με υψηλές δαπάνες. Σύμφωνα με την καταγραφή της Νομαρχίας παρεμβάσεις απαιτούνται στα εξής σημεία:
* Τμήμα από τέλος Ομολίου (από το Νεκροταφείο) μέχρι την αρχή της παράκαμψης του Στομίου δαπάνης 2,7 εκ. ευρώ για τις συνολικές παρεμβάσεις εκ των οποίων τα 1,2 εκ. ευρώ για τις πλέον επείγουσες παρεμβάσεις.
* Τμήμα από τέλος Παράκαμψης Κόκκινου Νερού μέχρι τη γέφυρα Παλιουριάς δαπάνης 1,5 εκ. ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Τμήμα από τέλος Παλιουριάς (ψηλά στο πέταλο) μέχρι και 500μ μετά τον Φάρο (κάβος Δερματά) δαπάνης 800 χιλιάδων ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Τμήμα από Βραχάκια Βελίκας (ψηλά από την «Μπούκα») μέχρι κόμβο Αγιοκάμπου-Σωτηρίτσας-Αγιάς-Σκήτης (εσωτερικό τμήμα προς Σωτηρίτσα-Βελίκα) δαπάνης 2,7 εκ. ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Τμήμα από κόμβο Αγιοκάμπου-Σωτηρίτσας-Αγιάς-Σκήτης μέχρι τέλος παράκαμψης Αγιάς δαπάνης 4,2 εκ. ευρώ για το σύνολο των παρεμβάσεων εκ των οποίων 1,2 εκ. ευρώ για τις πλέον επείγουσες παρεμβάσεις.
* Τμήμα από αρχή Παράκαμψης Αγιάς μέχρι τέλος Γερακαρίου (μήκους 500μ περίπου) δαπάνης 200 χιλιάδων ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Τμήμα από αρχή Γερακαρίου μέχρι στροφή Αγ. Νικολάου ή τελευταίο πρατήριο στον οικισμό της Δήμητρας (προς Λάρισα) δαπάνης 800 χιλιάδων ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Τμήμα από αρχή Ελευθεραί μέχρι στροφή εργοστασίου ΤΕΜΚΑ (προς Λάρισα) δαπάνης 800 χιλιάδων ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
* Μικρή παράκαμψη Γερακαρίου από την κάτω δεξιά πλευρά(οδηγεί προς Ανάβρα-Αετόλοφο-Ποταμιά-Σκήτη -Αγιόκαμπο) δαπάνης 200 χιλιάδων ευρώ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
Αποκατάσταση – βελτίωση βατότητας επαρχιακής οδού Γόννων-Καλλιπεύκης-όρια Ν. Πιερίας.
Το συνολικό μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου από το Δημοτικό Διαμέρισμα Γόννων μέχρι την Καλλιπεύκη και τα όρια του νομού Λάρισας είναι 36 χλμ.
Στο πλαίσιο της συντήρησης ολόκληρου του επαρχιακού οδικού δικτύου του νομού, έχει πρόσφατα ασφαλτοστρωθεί από το ανωτέρω τμήμα περί τα 10 χλμ.
Με το δεδομένο ότι σήμερα και με το κλείσιμο της κοιλάδας υπάρχει συνεχής αλλά και αυξανόμενη ροή των οχημάτων εκ των οποίων μεγάλος αριθμός αυτών είναι μεγάλα φορτηγά (νταλίκες κ.λπ.) και λόγω του μικρού πλάτους του οδοστρώματος (6,50 μ) πρέπει να γίνει άμεσα η ασφαλτόστρωση προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος θανατηφόρων ατυχημάτων, ο οποίος σήμερα σημειωτέον είναι αρκετά υψηλός.
Οι εργασίες που προβλέπονται να εκτελεστούν είναι καθαίρεση μικρών τμημάτων του οδοστρώματος και ανακατασκευή αυτών και κατασκευή επιχωμάτων με αμμοχάλικα στα παραπάνω τμήματα, υπόβασης και βάσης στα καθαιρεθέντα τμήματα, στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 15 χλμ. καθώς και ασφαλτικού σκυροδέματος σε όλο το μήκος του οδικού δικτύου συνολικού μήκους 25 χλμ. και πλάτους 6,5 μ.
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΡΟΔΙΑΣ – ΣΥΚΑΜΙΝΕΑΣ
Ένα από τα οδικά τμήματα που συνδέει τη Βόρεια με τη Νότια Ελλάδα είναι και Λάρισα – Ροδιά -Συκαμινέα – Καρυά – Λεπτοκαρυά. Στη χιλιομετρική θέση 44+600 με αφετηρία τη Λάρισα και κατεύθυνση τη Συκαμινέα είναι ένα τμήμα του δρόμου συνολικού μήκους 200 μέτρων, το οποίο χρήζει άμεσης επέμβασης λόγω των συνεχών καταπτώσεων. Με δεδομένο ότι η συνεχής και αυξανόμενη κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται από το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, λόγω των συνεχών καταπτώσεων (βράχων), υπάρχει άμεσος κίνδυνος να υπάρξουν θανατηφόρα ατυχήματα και το ανωτέρω οδικό τμήμα πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί.
Οι εργασίες που προβλέπονται να εκτελεστούν είναι άρση καταπτώσεων και απομάκρυνση αυτών κατάντι του οδικού τμήματος, καθαίρεση των υλικών (βραχώδη) και διαπλάτυνση του υφισταμένου οδικού τμήματος πλάτους 5 μέτρων και ύψος σύμφωνα με τις διατομές του οδοστρώματος, απομάκρυνση των υλικών κατάντη του δρόμου, δημιουργία παταριού στο υπό καθαίρεση τμήμα. Επίσης, κατασκευή τοιχίου αντιστήριξης ανάντι, κρασπέδου κατάντι του υπό κατασκευή τμήματος, επενδεδυμένης τάφρου και υπόβασης, βάσης και ασφαλτικού σκυροδέματος όλου του υπό κατασκευή τμήματος.
eleftheria.gr |
|








