 |
Της Ελπίδας Κουτσογιάννη Όταν η διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας έφτασε στο σημείο να περικόψει το απευθείας δρομολόγιο ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ από την Καλαμπάκα προς την Αθήνα, το οποίο ήταν και κερδοφόρο, είναι προφανές ότι δεν θα δυσκολευτεί και πολύ να προχωρήσει στην περικοπή του αντίστοιχου απευθείας δρομολογίου ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ προς τη Θεσσαλονίκη. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα αφορούν ακριβώς αυτό. Ήδη οι φορείς της γειτονικής Καρδίτσας εμφανίζονται εξαιρετικά ανήσυχοι από αυτή την προοπτική και αποφασισμένοι να ενώσουν για άλλη μία φορά τις δυνάμεις τους με τους εκπροσώπους των φορέων των Τρικάλων, προκειμένου να αγωνιστούν για να ανατρέψουν την προοπτική. Το θέμα είναι εάν ο αγώνας θα στραφεί ενάντια στο… αναπόφευκτο. Πάντως, ήδη στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων εμφανίζονται εξαιρετικά προβληματισμένοι από τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας. Ο νομάρχης, δε, κ. Ηλίας Βλαχογιάννης αν και εμφανίζεται αποφασισμένος να ασκήσει τις μέγιστες δυνατές πιέσεις τόσο για την επαναφορά του ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ προς και από την Αθήνα όσο και για την αποτροπή του ενδεχομένου να περικοπεί το απευθείας δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη, εντούτοις γνωρίζει ότι δεν μπορούν να γίνουν πολλά για να αλλάξουν οι αποφάσεις ή οι σκέψεις που υπάρχουν. Είναι, πάντως, χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος σχολιάζοντας την προοπτική βάλλει και κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, υπενθυμίζοντας τις δεσμεύσεις εκπροσώπων της Νέας Δημοκρατίας για την επαναφορά του δρομολογίου προς την πρωτεύουσα, που όμως δεν υλοποιήθηκαν. «Τη στιγμή που παλεύουμε – σημείωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά – για την επαναφορά του ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ, από τα Τρίκαλα προς την Αθήνα και το αντίστροφο, που κόπηκε αδικαιολόγητα και είχαμε την δέσμευση τόσο της προηγούμενης όσο και της τωρινής κυβέρνησης για την ικανοποίηση του αιτήματος της Δυτικής Θεσσαλίας, με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε ότι εξετάζεται η προοπτική να περικοπεί και το απευθείας δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη. Τέτοιες ενέργειες, όχι μόνο δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της περιφέρειας, αλλά αποβαίνουν και σε βάρος των απλών πολιτών, που κυρίως χρησιμοποιούν το τρένο. Θα αντιδράσουμε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο με όλους τους νόμιμους τρόπους, ελπίζοντας ότι ο ΟΣΕ όχι μόνο δεν θα προχωρήσει στην περικοπή αυτού του δρομολογίου αλλά θα επαναφέρει και το ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ προς την Αθήνα». Η έκβαση του αγώνα που περιγράφει βέβαια ο νομάρχης Τρικάλων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Εξαρτάται κυρίως από την βούληση της κυβέρνησης. Εξαρτάται δευτερευόντως από το πόσο συντονισμένος και στοχευμένος θα είναι ο αγώνας της δυτικής Θεσσαλίας. Εξαρτάται ακόμη περισσότερο από το στόχο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ. Και όλα δείχνουν ότι ο Οργανισμός έρχεται σταθερά όλο και πιο κοντά στην ιδιωτικοποίηση. Το ζήτημα είναι ότι, εάν τελικώς ο ΟΣΕ περικόψει και το απευθείας δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη, τότε η Δυτική Θεσσαλία θα βρεθεί πράγματι, σε μία ιδιότυπη σιδηροδρομική απομόνωση.
|
 |