Πρόβλημα με τα υδροπλάνα

    0
    54
    Πρόβλημα με τα υδροπλάνα

    Σε «αναγκαστική προσγείωση» φαίνεται να οδηγούν συσσωρευμένα χρέη την εταιρία υδροπλάνων ArGoAirways, η οποία έστησε τη μεγάλη επένδυση με έδρα το Βόλο.
    Πρωτοβουλία για να δοθεί φιλί ζωής στην εταιρία αναλαμβάνει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας, σε μια προσπάθεια τα υδροπλάνα να παραμείνουν στο Βόλο. Άλλωστε δεν είναι διόλου μικρό το χρονικό διάστημα, στο οποίο τα έξοδα της εταιρίας έτρεχαν, ενώ τα υδροπλάνα δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια εξαιτίας της απίστευτης γραφειοκρατίας που έπρεπε να αντιμετωπιστεί.
    Για ενάμισι χρόνο η εταιρία πλήρωνε χωρίς τα υδροπλάνα να έχουν ανάψει τις μηχανές τους, δηλαδή χωρίς κανένα έσοδο.
    Αυτές τις ημέρες το υδροπλάνο που εκτελούσε δρομολόγια προς Σκιάθο και τελευταία προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην Ελβετία για την ετήσια συντήρησή του.
    Όμως ο προβληματισμός για το εάν θα επιστρέψει είναι μεγάλος, αφού η εταιρία δείχνει να έχει απηυδήσει από την οικονομική αιμορραγία που επέφερε στα ταμεία της το ασαφές νομοθετικό πλαίσιο, η απουσία υδατοδρομίων και πλήθος άλλων εμποδίων, τα οποία κλήθηκε να ξεπεράσει μόνη της.
    Πλέον και ενώ απομένουν μόλις δύο μήνες πριν τη μεγάλη τουριστική κίνηση για το καλοκαίρι, περίοδος που ίσως αναστρέψει την κατάσταση, η ArGo Airways φαίνεται ότι δεν αντέχει άλλο.
    Με πρωτοβουλία του νομάρχη, όπως ενημέρωνε χθες η αρμόδια αντινομάρχης Εύη Αδαμάκη, πρόκειται να ξεκινήσει προσπάθεια ενημέρωσης τοπικών κοινωνικών και οικονομικών φορέων, ώστε μέσα από τη σύμπραξή τους να δοθεί το «φιλί της ζωής» στην εταιρία υδροπλάνων.
    Για την Παρασκευή 9 Απριλίου, στις 11 π.μ., έχει προγραμματιστεί σύσκεψη τοπικών φορέων, προκειμένου να διερευνηθεί η πρόθεση αγοράς του 10% των μετοχών της ArGo Airways, έναντι 200.000 ευρώ. Ενέργεια που θα βοηθήσει την εταιρία να λειτουργήσει απρόσκοπτα μέχρι το καλοκαίρι.
    Για τα υδατοδρόμια
    Στο μεταξύ, σε δημόσια διαβούλευση από το τέλος της περασμένης εβδομάδας έθεσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας σε υδατοδρόμια. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μετέχουν στη διαβούλευση, στέλνοντας τα σχόλιά τους στο e-mail: water-aerodromes@hcaa.gr μέχρι την 15η Απριλίου 2010. Τα σχόλια θα αναρτώνται στο διαδίκτυο από την ΥΠΑ (www.hcaa.gr ή www.ypa.gr ).
    Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας, είναι η αδειοδότηση των υδατοδρομίων να ολοκληρώνεται μέσα σε διάστημα 70 ημερών.
    Μέχρι σήμερα, λειτουργεί ένα υδατοδρόμιο στο Βόλο, αλλά και αυτό χωρίς να υπάρχουν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ως το 2005 είχαν δοθεί άλλες δέκα άδειες λειτουργίας και έχει αναδειχθεί ένας πάροχος, που θα κάλυπτε και το Αιγαίο, αλλά λόγω της γραφειοκρατίας απεσύρθη.
    Η κ. Αδαμάκη σχολίασε ότι το νομοθετικό πλαίσιο, έστω και μετά από πέντε χρόνια καθυστερήσεων, έρχεται να δώσει τέλος στην πολυνομία, που ανάγκαζε τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους.
    taxydromos.gr