Επέκταση των πεζοδρόμων στην πόλη των Τρικάλων

    0
    74
    Προβλέπουν οι προτάσεις στο πλαίσιο της μελέτης για την ενοποίηση του κέντρου – Και νέα σύσκεψη χθες για την πρακτική εφαρμογή αυτών των σεναρίων

    Στο δια ταύτα, δηλαδή, στις προτάσεις για την ενοποίηση των κοινόχρηστων χώρων στο κέντρο της πόλης, κυρίως κατά μήκος του Ληθαίου, βρίσκεται η μελέτη που διενεργούν επιστήμονες με επικεφαλής τον καθηγητή του ΑΠΘ κ. Οικονόμου.
    Του Λάζαρου Μάμαλη
    Ο κ. Οικονόμου και οι συνεργάτες του συναντήθηκαν χθες το μεσημέρι με τον δήμαρχο κ. Μιχάλη Ταμήλο και υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου Τρικκαίων. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης έγινε ουσιαστική συζήτηση για τις προτάσεις που υπάρχουν από την πλευρά των μελετητών για την ενοποίηση του κέντρου από το τζαμί μέχρι και τη μαιευτική κλινική. Στόχος είναι η διευκόλυνση των πεζών. Το ιδεατό είναι να μην παρεμβάλλεται αυτοκινητόδρομος στη διαδρομή των πεζών από το τζαμί μέχρι το Βαρούσι. Το προφανές είναι η επέκταση των πεζοδρόμων για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Προτάσεις για πεζοδρομήσεις συζητήθηκαν και χθες. Προτάθηκε, μεταξύ άλλων, η πεζοδρόμηση του δρόμου μπροστά από την κεντρική πλατεία, από τη Σαράφη μέχρι και την πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κιτριλάκη), η πεζοδρόμηση της οδού Αμαλίας από την κλινική Παντελιδάκη μέχρι και το άγαλμα του Κανάρη. Οι προτάσεις αυτές συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αλλά αποφάσεις δεν ελήφθησαν. Ο κ. Ταμήλος ζήτησε εναλλακτικά σενάρια – προτάσεις από τους μελετητές για τη διοχέτευση της κυκλοφορίας των οχημάτων προκειμένου οι προτάσεις για πεζοδρομήσεις να ανταποκρίνονται στα πραγματικά κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. Τέτοιες προτάσεις αναμένεται να κατατεθούν από την πλευρά των μελετητών. Ωστόσο, ακόμη και όταν κατατεθούν αυτές, το τελικό σχέδιο για την ενοποίηση του κέντρου της πόλης θα περάσει από εξαντλητική δημόσια διαβούλευση. Ο κ. Ταμήλος εξήγησε πως η συγκεκριμένη μελέτη δεν αφορά μόνο το παρόν, αλλά και το μέλλον της πόλης των Τρικάλων. Έχει ορίζοντα τουλάχιστον μιας εικοσαετίας. Επομένως, για να έχει πρακτικό αντίκρισμα η μελέτη και για να αξιοποιηθεί και από τις μελλοντικές δημοτικές αρχές πρέπει να υπάρχει μία ευρεία συναίνεση. Ο κ. Ταμήλος θα επιδιώξει ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για το τελικό σχέδιο. Παράλληλα, οι τελικές προτάσεις θα δοθούν για διαβούλευση στους αρμόδιους κοινωνικούς, επιστημονικούς και οικονομικούς φορείς (Σύλλογοι, Επιμελητήρια) προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή κοινωνική συναίνεση.
    Για το ποτάμι
    Και κατά τη χθεσινή σύσκεψη έγινε σαφές ότι το βάρος της μελέτης θα δοθεί στον Ληθαίο ο οποίος εκτιμάται ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλη μας. Ο στόχος της δημιουργίας ενός περιπατικού διαδρόμου κατά μήκος της όχθης, παραμένει. Υπάρχουν όμως αντικειμενικές δυσκολίες. Λόγω του χαμηλού ύψους των γεφυρών (κυρίως των νεότερων) πρέπει να βρεθούν υλοποιήσιμες λύσεις. Για παράδειγμα, στη γέφυρα Γούρνας προτείνεται να περνάνε οι πεζοί από κάτω, μετά από τις απαραίτητες τεχνικές εργασίες, ενώ στη γέφυρα της Βούλγραρη από πάνω μέσω ανισόπεδης διάβασης.
    Το τραμ το τελευταίο…
    Ως προς το τραμ οι σκέψεις δεν έχουν εγκαταλειφθεί. Ο κ. Ταμήλος διευκρίνισε ότι είναι πράγματι δύσκολο να έχουμε τραμ στα Τρίκαλα τα επόμενα χρόνια. Αλλά, όπως εξήγησε, στο μέλλον ίσως προκύψουν οι συνθήκες για μέσα σταθερής τροχιάς, οπότε πρέπει να γίνει τώρα να διερευνηθεί αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις κατά μήκος του ποταμού για να τοποθετηθούν ράγες του τράμ.

    Η ΕΡΕΥΝΑ 19 Φεβρουαρίου 2010, αρ. φύλλου 15432, σελίδα 7