
Αυτοί είναι:
1. Η αλλαγή του τοπίου στις οδικές μεταφορές που θα προκύψει στην Θεσσαλία μετά την κατασκευή της Ε65.
2. Η απόλυτη ανάγκη αναβάθμισης του παλαιού οδικού άξονα Μικροθήβες – Φάρσαλα που χρησιμοποιούν στις μετακινήσεις τους οι κάτοικοι των δύο νομών για πολλά χρόνια.
3. Η συντελούμενη αναβάθμιση του αεροδρομίου Κ. Ελλάδος, στην Ν. Αγχίαλο, κι ο ρόλος του στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας, και βέβαια το λιμάνι Βόλου που αποτελεί έτσι κι αλλιώς το μεγάλο λιμάνι της Θεσσαλίας και της χώρας.
“Τα δεδομένα που παρουσιάζονται στην Νότια Θεσσαλία (Καρδίτσα-Μαγνησία) με τον υπό διαμόρφωση νέο οδικό χάρτη της περιοχής, λόγω της κατασκευής του άξονα Ε65 και σε συνδυασμό με τον οδικό άξονα Βόλου-Ε65 (περιοχή κόμβου Σοφάδων), μπορούν να κατατάξουν την Καρδίτσα και τη Μαγνησία σε ένα σημαντικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, παίζοντας έτσι ένα πιο ενισχυτικό οικονομικό ρόλο στην ευρύτερη περιφέρεια της Θεσσαλίας.
-
Συμβολή στον αναπτυξιακό μετασχηματισμό της υπαίθρου που συνδέει τις περιοχές τριών Νομών [Ν. Καρδίτσας(Καρδίτσα-Σοφάδες)-Ν. Λάρισας(Φάρσαλα) & Ν. Μαγνησίας (Βόλος με προέκταση στον Αλμυρό)] της ίδιας περιφέρειας
-
Δημιουργία πολλαπλών και πολλαπλασιαστικών οικονομικών επιδράσεων και κοινωνικών οφελών στις παρόδιες περιοχές
-
Αποσυμφόρηση του δίπολου (Βόλος-Λάρισα), ενδυναμώνοντας την παραδοσιακή κοινωνική και οικονομική εξάρτηση των δύο Νομών
-
Συμβολή στην άμεση εξυπηρέτηση του διαμετακομιστικού εμπορίου της Μαγνησίας, Καρδίτσας αλλά και των Τρικάλων.
-
Αξιοποίηση σημαντικών οικονομικών θυλάκων [ΒΙΠΕ Γοργοβιτών (Καρδίτσα), Βιοτεχν. Ζώνες ή πάρκα & οικιστικές ενότητες (Σοφάδες- Φάρσαλα), ΒΙΠΕ (Βόλος)] οι οποίοι «κρέμονται» κατά μήκος αυτού του άξονα
Διευκολύνει την διέξοδο του αγροτικού προϊόντος των ευρύτερων περιοχών της Καρδίτσας-Σοφάδων & Φαρσάλων προς τις συνδυασμένες διαμετακομιστικές εξόδους (λιμάνι Βόλου, αεροδρόμιο Αγχιάλου, σιδηρόδρομος (κόμβος Παλαιοφαρσάλων)
Ο Κος Παπατόλιας, Νομάρχης Μαγνησίας δήλωσε σχετικά με την συνεργασία των δύο νομών:
“Ενόψει της επικείμενης διοικητικής μεταρρύθμισης η διανομαρχιακή στενή συνεργασία αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ιεράρχηση κοινών προτεραιοτήτων και κυρίως για την εμπέδωση της απαιτούμενης, για την επιτυχία του θεσμού, περιφερειακής αντίληψης”.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Ε65
Είναι γνωστό ότι το διαχρονικό αίτημα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας – Βόλου υλοποιείται σήμερα εν μέρει, αφού η κατασκευή της Ε65 δεν προβλέπει κλάδο από Καρδίτσα προς Βόλο, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
«Σε συνάντηση», συνέχισε ο κ. Παπατόλιας, «που προκαλέσαμε το 2007, των τεσσάρων νομαρχιών με τον πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά ο υπουργός δεσμεύτηκε για την αναβάθμιση, σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, του οδικού άξονα Καλαμπάκα – Τρίκαλα – Λάρισα ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα της οδικής σύνδεσης Ηγουμενίτσας – Βόλου. Ανεξάρτητα από το ότι αυτή η υπόσχεση δεν τηρείται ο άξονας αυτός δεν εξυπηρετεί το νομό Καρδίτσας και τα νότια του νομού Λάρισας που παραδοσιακά συνδέονται με το Βόλο με τον οδικό άξονα Φαρσάλων – Μικροθηβών».
ΠΡΟΤΑΣΗ
«Διεκδικούμε λοιπόν από την Περιφέρεια, μετά από συνεννόηση και με το Νομάρχη Λάρισας, την έναρξη των διαδικασιών σύνταξης των απαιτούμενων μελετών. Για την υποβοήθηση της Περιφέρειας οι τρεις νομαρχίες μπορούν να αναλάβουν τον τεχνικό φάκελο, την αναγνωριστική και την ΠΠΕ . Ήδη η ΝΑΜ έχει κάνει μια προεργασία όχι μόνο με τη μελέτη σκοπιμότητας αλλά και την τοπογραφική αποτύπωση της περιοχής».