 |
Του Αποστόλη Ζώη
Απίστευτη ταλαιπωρία αποτελεί καθημερινά για χιλιάδες οδηγούς η διαδρομή Τρικάλων – Λάρισας καθώς ο συγκεκριμένος οδικός άξονας όχι μόνο είναι ημιτελής, αλλά σε ανύποπτο χρόνο δημιουργούνται κόμβοι και παρακάμψεις κάνοντας την οδήγηση το βράδυ ιδιαίτερα επικίνδυνη. Πρόκειται για τον κατεξοχήν συγκοινωνιακό κόμβο της περιοχής μας προς την έδρα της περιφέρειας, τη Λάρισα αλλά και την κύρια κατεύθυνση χιλιάδων αυτοκινήτων που επιθυμούν να βρουν διέξοδο προς το δυτικό κομμάτι της χώρας και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως από αυτό τον οδικό άξονα διασχίζουν οι επισκέπτες που θέλουν να κατευθυνθούν σε τουριστικούς προορισμούς της περιοχής μας. Διαπιστώσεις που θα έπρεπε να ληφθούν σοβαρά υπόψιν από τους αρμόδιους που σχεδίασαν το έργο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν κατά την υλοποίησή του τα όποια προβλήματα και εκκρεμότητες, θα είχαν παρουσιαστεί, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα τεχνικά έργα. Δυστυχώς, έτσι όπως εξελίχθηκε η πορεία κατασκευής του οδικού άξονα Τρίκαλα-Λάρισα δείχνει πως πιθανόν οι αρμόδιοι να πίστεψαν πως είχαν να κάνουν με ένα συνηθισμένο οδικό άξονα, με αποτέλεσμα να διαψευστούν παταγωδώς στην πράξη. Η έρευνα της «Έρευνας» θα προσπαθήσει μέσα από τη συγκέντρωση διαφόρων στοιχείων να δείξει ποια είναι η σημερινή εικόνα του έργου και κυρίως τι μέλλει γενέσθαι πριν η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη.
Η σύμβαση
Πριν τρία χρόνια περίπου, στις 3 Μαΐου 2006 στη Νομαρχία Τρικάλων υπογράφηκε παρουσία του τότε Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας, κ. Φώτη Γκούπα από εκπροσώπους των υπηρεσιών και της αναδόχου εταιρείας η σύμβαση για την κατασκευή του έργου «Τμήμα Ε.Ο. Λάρισας- Τρικάλων (από Μεγαλοχωρίου μέχρι την είσοδο της παράκαμψης Φαρκαδόνας) συμβατικού ποσού 30,5 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορούσε στη διαπλάτυνση – βελτίωση υφιστάμενης Εθνικής Οδού Λάρισας -Τρικάλων στο τμήμα από Φαρκαδόνα έως αρχή παράκαμψης Μεγαλοχωρίου συνολικού μήκους περί τα 16,20 χλμ. Περιλαμβάνονταν πλήρεις εργασίες χωματουργικών, τεχνικών αποχέτευσης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, ηλεκτροφωτισμού, σήμανσης και ασφάλισης του αυτοκινητόδρομου, καθώς και η τοποθέτηση αμφίπλευρου μεταλλικού στηθαίου στο κέντρο της διατομής. Στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνονταν επίσης η κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων για την παράκαμψη των οικισμών Πετρόπορου, Γεοοργανάδων (Οιχαλίας) και Ταξιαρχών, η κατασκευή ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων αγροτικών οδών, η κατασκευή όλων των απαραίτητων παράλληλων και κάθετα-ν υδραυλικών έργων αποχέτευσης- αποστράγγισης της οδού και οι εργασίες μεταφοράς – αποκατάστασης και καθοδικής προστασίας του αγωγού καυσίμων του Σταυρού εάν αυτή κριθεί αναγκαία.
Στο παραπάνω τμήμα περιλαμβάνονταν και η κατασκευή των απαραίτητων γεφυρών. Μάλιστα σε δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας, με το πέρας της συνάντησης είχε δηλώσει πως σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος της Εθνικής Οδού από την παράκαμψη του Μεγαλοχωρίου μέχρι την είσοδο της παράκαμψης της Φαρκαδσνας. Η υλοποίηση του δρόμου Τρίκαλα – Λάρισα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται με στόχο να μειωθούν οι αποστάσεις, αλλά κυρίως να παρέχουμε στους πολίτες ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις τους, κατέληξε ο κ. Γκούπας.
Πινακίδες και… παρακάμψεις
Τρία χρόνια μετά από την υπογραφή της σύμβασης ο δρόμος που οδηγεί από τα Τρίκαλα στη Λάρισα αποτελεί ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Αμέτρητες πινακίδες, παρακάμψεις προς χωριά και …χωράφια, στενότητα σε ορισμένα σημεία που με την εμφάνιση φορτηγού ή λεωφορείου κοντεύει να φύγει το τιμόνι από τα χέρια του οδηγού. Σίγουρα αυτός ο δρόμος δεν μοιάζει ούτε ταιριάζει σε ένα νομό μιας χώρας που για δεκαετίες αποτελεί ισότιμο μέλος της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας.
Πού βρίσκεται το έργο
Το πιο σημαντικό όμως έχει να κάνει με το μέλλον του… Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από τη ΔΕΚΕ Θεσσαλίας οι εργασίες έχουν διακοπεί και κανένας δεν γνωρίζει πότε θα ξεκινήσουν. Η ΔΕΚΕ και η διεύθυνση δημοσίων έργων έχουν κάνει όλες τις νόμιμες ενέργειες απέναντι στον ανάδοχο και ίσως η διένεξη με την εταιρεία οδηγηθεί στα δικαστήρια για να βρεθεί λύση. Επίσης σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και την προσφυγή που έχει γίνει από την ανάδοχο εταιρεία στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Εξελίξεις οι οποίες δείχνουν πως θέλει αρκετό δρόμο ακόμα για να ξεκινήσουν οι εργασίες συνέχισης κατασκευής του έργου, εκτός και αν όπως μας είπαν στελέχη της ΔΕΚΕ ο νέος περιφερειάρχης πάρει πολιτική απόφαση και με τη δική του ευθύνη προτείνει τη συνέχιση του έργου. Έως τότε, θα συνεχίζεται η ταλαιπωρία των οδηγών χωρίς να γνωρίζει πότε θα τελειώσει.
|
 |