Χωρίς όρια ταχύτητας (επισήμως) η εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης!

    0
    65
    ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΤΕΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ
    * Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο, «όσοι το έχουν «μυριστεί» και προσφεύγουν στα Δικαστήρια συνήθως αθωώνονται ακόμη κι αν έχουν άδικο…»
    Του Γιώργου Μακρή

    Στον αέρα είναι τα όρια ταχύτητας στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αποκάλυψε σε συνέντευξη Τύπου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας ο εκπρόσωπος του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ κ. Αντώνης Καστής. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι όποιος πολίτης προσφύγει στο δικαστήριο ώστε να μην πληρώσει κλήση για υπερβολική ταχύτητα, ακόμη κι αν έχει άδικο, κερδίζει την υπόθεση!
    Για την απίστευτη αλλά αληθινή αυτή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους έχει συμβεί το εξής, σύμφωνα με το ΤΕΕ: Τα όρια ταχύτητας στο οδικό δίκτυο ετίθεντο πρόχειρα και εμπειρικά, χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη. Την παράλειψη αυτή επιχείρησε να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του 2007, προβλέποντας ότι για το πρωτεύον εθνικό δίκτυο θα πρέπει να γίνει ειδική μελέτη για τα όρια ταχύτητας και στη συνέχεια αυτή να εγκρίνεται με υπουργική απόφαση.
    «Τέτοιες εγκεκριμένες αποφάσεις έχει μόνο η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών και η Κόρινθος – Τρίπολη», αποκάλυψε ο κ. Αντώνης Καστής κι εξήγησε: «Το κενό αυτό το έχουν «μυριστεί» οι δικηγόροι και έτσι όταν προσφεύγουν στα δικαστήρια ενάντια σε κάποια κλήση για υπερβολική ταχύτητα λ.χ. στην Εγνατία ή στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης κατά κανόνα δικαιώνονται!».
    ΣΧΕΔΙΟ
    Το ΤΕΕ ανέλαβε πρωτοβουλία να καταθέσει θέσεις και προτάσεις για τη διαμόρφωση του νέου Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2010-2020.Με κεντρικό σύνθημα «Για να κάνουμε τους Ελληνικούς δρόμους ασφαλέστερους, να σώσουμε ζωές», το ΤΕΕ θέτει το Σχέδιο αυτό σε 3μηνο δημόσιο διάλογο.
    Οι μετρήσιμοι στόχοι αυτού του προγράμματος για το 2020 περιλαμβάνουν (με έτος βάσης το 2010):
    * Μείωση των νεκρών σε ποσοστό 40%.
    * Μείωση των νεκρών μέχρι 25 ετών σε ποσοστό 50%.
    * Μείωση των νεκρών πεζών, δικυκλιστών και ποδηλατών σε ποσοστό 50%.
    * Μείωση των βαριά τραυματιών σε ποσοστό 50%.
    Όπως επισημαίνει το ΤΕΕ, «παρά το γεγονός ότι η χώρα μας εκπόνησε δύο Στρατηγικά Σχέδια Οδικής Ασφάλειας, για τις περιόδους 2000-2006 και 2006-2010, κατέγραψε το 2008 1.550 νεκρούς, παρουσιάζοντας απόκλιση σε ποσοστό 50% από το στόχο που είχε θέσει για το 2010, στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής εκστρατείας για μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα.
    Οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη κατακτήσει το στόχο αυτό, ενώ την περίοδο αυτή θέτουν σε δημόσια διαβούλευση τα Εθνικά Σχέδιά τους όσο αφορά στη δεκαετία 2010-2020».
    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
    Μεταξύ των άλλων προτάσεων το ΤΕΕ εισηγείται:
    * «Παρεμβάσεις χαμηλού κόστους και άμεσου αποτελέσματος στα επικίνδυνα σημεία του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου.
    * Εξασφάλιση ασφαλών προσβάσεων πεζών σε Σχολικά Συγκροτήματα, Αθλητικά Κέντρα και ΚΑΠΗ, σε όλους τους Δήμους της χώρας.
    * Επέκταση του δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων, με ταυτόχρονη διευκόλυνση της πεζής κυκλοφορίας. Πρόγραμμα κατασκευής δικτύου ασφαλών ποδηλατοδρόμων σε όλες τις πόλεις άνω των 10.000 κατοίκων.
    * Μέτρα βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στους Ισόπεδους Κόμβους του αστικού και υπεραστικού δικτύου. Σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Κέντρα στους Ισόπεδους αυτούς Κόμβους σημειώνονται το 50% και το 33% αντίστοιχα των θανατηφόρων ατυχημάτων και αυτών με βαριά τραυματίες (Ολλανδικό SWOV).
    * Εκτεταμένο πρόγραμμα μετατροπής επικίνδυνων αστικών Ισόπεδων Κόμβων σε Κυκλικούς (Roundabouts) με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και κανόνες κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Κέντρα αυτές οι παρεμβάσεις μειώνουν κατά 50-70% τα τροχαία ατυχήματα στους Ισόπεδους αστικούς κόμβους.
    * Με βάση το εγκεκριμένο από το ΥΠΕΧΩΔΕ νέο σύστημα Διαχείρισης Ορίων Ταχύτητας, αναθεώρηση των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας του αστικού και υπεραστικού δικτύου, με προτεραιότητα στο Διευρωπαϊκό και Διακρατικό δίκτυο.
    * Λειτουργία των Σταθμών Ελέγχου Επαγγελματικών Οχημάτων και Επικίνδυνων Εμπορευμάτων παρά την οδό, υποχρέωση που δεν υλοποιεί η χώρα μας και απειλείται με πρόστιμο.
    * Βελτίωση του επιπέδου συντήρησης του Οδικού Δικτύου, με διάθεση συγκεκριμένου ποσού ανά χιλιόμετρο, ανάλογα με τη λειτουργική κατάταξη των οδών και τον κυκλοφοριακό φόρτο. Για το εθνικό δίκτυο το ΠΟΑ/ΤΕΕ έχει εκτιμήσει ότι το μέσο κόστος κυμαίνεται περί τα 30.000,00 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Πλήρη εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 54/2004 περί Σηράγγων μήκους άνω των 500 μ., καθώς και αυστηρή εφαρμογή των προτάσεων των Μελετών Ανάλυσης κινδύνου (Risk Analysis). Το μέτρο αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τη χώρα μας, αφού από το 2010 θα είναι η τέταρτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα διαθέτει σήραγγες μήκους άνω των 500μ.
    * Εκτεταμένο Πρόγραμμα βελτίωσης της Κατακόρυφης και Οριζόντιας Σήμανσης, η οποία παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, ιδιαίτερα στο επαρχιακό δίκτυο. Αρκεί να σημειωθεί ότι στο επαρχιακό δίκτυο της Εύβοιας λείπουν 2.000 πινακίδες Σήμανσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών. Το πρόβλημα εντείνεται στις τουριστικές περιοχές και στα νησιά, όπου οι ελλείψεις είναι εκτεταμένες και κρίσιμες για την Οδική Ασφάλεια, καθώς εκεί κυκλοφορούν αλλοδαποί τουρίστες, κατά κανόνα συνηθισμένοι να υπακούουν στην οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση των οδών.
    * Πρόγραμμα Κυκλοφοριακών Μετρήσεων του Οδικού Δικτύου. Η μη πραγματοποίηση μετρήσεων αυτών τα τελευταία χρόνια ακυρώνει τη δυνατότητα αξιόπιστου σχεδιασμού των Έργων Υποδομής και όχι μόνο».
    eleftheria.gr