“Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ”… ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΩΣΩΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΑΛΩΤΗ

    0
    60

    ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΑΛΩΤΗ
    ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΑΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ»


    Εξοχότατε κύριε Πρέσβη, κύριε Πρόεδρε,
    Κυρίες και κύριοι,


    Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και την Ένωση Ακολούθων Τύπου για την τιμή που μου κάνετε να είμαι σήμερα ομιλητής στην ημερίδα για την δημόσια εικόνα της Γερμανίας. Μια ημερίδα που πραγματοποιείται για τη δημόσια εικόνα της Γερμανίας, με την ευκαιρία του εορτασμού των επετείων για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και τα 20 χρόνια από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου.
    H δημόσια εικόνα μιας χώρας έχει πολλές συνιστώσες, όπως ο πολιτισμός, ο τουρισμός, οι επενδύσεις, η οικονομική ανάπτυξη, η εξωτερική πολιτική και η διεθνής διπλωματία, η ασφάλεια, οι άνθρωποι και η ποιότητα ζωής των πολιτών γενικότερα. Η πολιτική ηγεσία επίσης μιας χώρας παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη δημόσια εικόνα της. Αρκεί να αναλογιστεί κάποιος, το πόσο έχει αλλάξει δραματικά ,σήμερα, το brand των ΗΠΑ μετά την εκλογή και την ανάληψη του Προεδρικού αξιώματος από τον Barack Obama.
    Σήμερα, η Γερμανία, σήμερα, είναι ένα από δυνατότερα brands σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι άξιον αναφοράς πώς μία χώρα η οποία ιδρύθηκε με τη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα μόλις πριν από 60 χρόνια, κατάφερε να πρωτοστατεί και να εξελιχθεί σε στυλοβάτη της πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας της Ευρώπης, σε ένα βασικό παράγοντα της ειρήνης και της ευημερίας της ηπείρου μας.
    Το 1949 η Γερμανία ήταν μια χώρα κατεστραμμένη, διαιρεμένη και ταπεινωμένη, θα τολμούσα να πω. Το 1989 διεκδικούσε την ενότητά της, πάσχιζε για ελευθερία, για δημοκρατία και εσωτερική ειρήνη. Σήμερα, είναι μια χώρα μοντέλο που κατάφερε να ξεπεράσει την εσωτερική κρίση, να κάνει μεγάλα βήματα προόδου και να προκαλεί θαυμασμό και να εμπνέει σεβασμό στον κόσμο.


    Πώς έγινε αυτό το θαύμα; Πώς δημιουργήθηκε αυτή η νέα Μarke Deutschland, η νέα δημόσια εικόνα της Γερμανίας; Διότι δεν αρκεί να είσαι καλός. Πρέπει να πείσεις και τους άλλους. Χρειάζεσαι, δηλαδή, μια επικοινωνιακή πολιτική. Μια διεθνή επικοινωνιακή πολιτική στη συγκεκριμένη περίπτωση.


    Είναι αλήθεια ότι η δημόσια εικόνα της Γερμανίας δεν χτίστηκε εύκολα, ούτε τυχαία. Η Γερμανία στηρίχθηκε σε ένα οργανωμένο σχέδιο στρατηγικής για την προβολή της δημόσιας εικόνας της, σε μία δυναμική διεθνή διπλωματία, σε ισχυρή πολιτιστική διπλωματία και φυσικά όλα τα παραπάνω συντονισμένα και εναρμονισμένα.
    Δεν αρκεί όμως μόνο το marketing ενός προϊόντος, εάν το προϊόν δεν είναι πραγματικά καλό. Οι Γερμανοί κατάφεραν να χτίσουν μια χώρα οικονομικά ισχυρή αλλά πάνω απ΄ όλα μια κοινωνία δημοκρατική, που ξεπέρασε το παρελθόν και τις προκαταλήψεις, που δέχτηκε το μεταναστευτικό ρεύμα και το αξιοποίησε προς όφελος της ανάπτυξης, που επένδυσε στη παιδεία και σε ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα, που ανέδειξε και προώθησε τους άξιους μέσα από αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες, που στήριξε τις τέχνες, τον πολιτισμό, τον τουρισμό, που έπεισε τους ευρωπαϊκούς εταίρους αλλά και την παγκόσμια κοινότητα ότι μπορεί να ηγηθεί σημαντικών πρωτοβουλιών και δράσεων. Και πολλά άλλα, φυσικά, που συνιστούν την ουσία του γερμανικού πλέον κεκτημένου.
    Σίγουρα η Ελλάδα έχει πολλά να μάθει από το γερμανικό παράδειγμα. Όχι με διάθεση μιμητισμού αλλά επί της ουσίας.
    Η Ελλάδα είναι μία χώρα που βίωσε αιώνες υποδούλωσης, μία χώρα που κλονίστηκε από πολέμους και πολιτική αστάθεια που κατέληξε ακόμη και σε ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος από το 1967 μέχρι το 1974.
    Αν δει κανείς, παρόλα αυτά, το τι έχει καταφέρει η χώρα μας , δεν είναι ευκαταφρόνητο. Είναι μια χώρα ευρωπαϊκή – πάρα πολύ σημαντικό για μας- σύγχρονη, ασφαλής και σταθερή. Δεν είναι όμως και το επιθυμητό.
    Πρέπει να αναρωτηθούμε ποια είναι η δημόσια εικόνα της Ελλάδας σήμερα, επ΄ ευκαιρία και αυτής της ημερίδας.
    Υπάρχει ένα δυνατό και ισχυρό Marke Griechenland, κατ΄ αναλογίαν, ή έχουμε επαναπαυτεί στην εικόνα μιας χώρας ως λίκνο πολιτισμού κατά την αρχαιότητα ή ως τουριστικό μεσογειακό ¨παράδεισο¨;
    Είναι αλήθεια ότι η δημόσια εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό αμφισβητήθηκε πολλές φορές. Σήμερα, όμως, όπως και στο παρελθόν πολλές φορές, κύριε Πρόεδρε, για την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, η εξωστρέφεια της χώρας μας αποτελεί εξόχως σημαντική προτεραιότητα. Για αυτό το λόγο, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από την πρώτη κιόλας ημέρα διακυβέρνησης ξεκίνησε δυναμικά μία σειρά επαφών σε διπλωματικό επίπεδο, με στόχο να κάνουμε ξανά αισθητή την παρουσία μας διεθνώς και να θέσουμε ξανά στο προσκήνιο την ισχυρή και αμετάβλητη εικόνα μας. Οι πρωτοβουλίες , όμως, της σημερινής Κυβέρνησης δεν σταματούν εδώ.
    Θα αναφέρω ως επίκαιρο παράδειγμα των ημερών την Υπουργική Διάσκεψη στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΑΣΕ, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στα τέλη Νοεμβρίου και αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για την ανάδειξη των πρωτοβουλιών της χώρας μας για την οικοδόμηση μιας νέας δομής ασφάλειας στην Ευρώπη. Πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και τους κανόνες της πολυμερούς διπλωματίας, με στόχο την επιδίωξη της μέγιστης δυνατής σύγκλισης και συναίνεσης.
    Υπάρχουν, όμως, ακόμα περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε – και θα κάνουμε- για την ενδυνάμωση της δημόσιας εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Προτεραιότητές μας για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι, εκτός από την διεθνή διπλωματία και τη λήψη πρωτοβουλιών σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, η ενίσχυση του τουρισμού και η προώθηση του σύγχρονου πολιτιστικού γίγνεσθαι, η ενίσχυση της παιδείας , η διαφάνεια σε όλες τις δομές του κράτους, η εμπέδωση του αισθήματος ευθύνης, η ορθή διαχείριση της εικόνας της χώρας μας, χρησιμοποιώντας και τις δυνατότητες που μας παρέχει σήμερα η τεχνολογία.
    Κυρίες και κύριοι,
    Εμείς οι Έλληνες είμαστε ένας περήφανος και δραστήριος λαός που αγαπάμε με πάθος την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας και τις υπερασπιζόμαστε με όλα τα μέσα. Ένας λαός με μια συνεχή πολιτιστική διεθνή παρουσία, που ξεπερνάει τα 3000 χρόνια.
    Σίγουρα δεν είναι υπερβολή αν πω ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου που –σε πείσμα των σύγχρονων καιρών – έχει διατηρήσει μια ιδιαίτερη πολιτιστική ταυτότητα σωστά δεμένη με το διεθνές γίγνεσθαι.
    Αυτή τη μοναδική ταυτότητα επιδιώκουμε να μεταδώσουμε προς τα έξω, με την εμπειρία και την τεχνογνωσία άλλων κρατών, όπως είναι η Γερμανία, που τα έχουν καταφέρει πολύ καλά σ’ αυτόν τον τομέα.
    Και πιο καλύτερο παράδειγμα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάποιος από το γερμανικό επίτευγμα: τη “Marke Deutschland”.


    Πραγματικά είναι πολύ μεγάλη τιμή για μένα να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας.


    Ευχαριστώ πολύ.