Μουτσινάς, ως Ειδικός Αγορητής των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών επί του
σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες
διατάξεις», πρότεινε με συγκεκριμένη τεκμηρίωση τη δημιουργία Επιχειρησιακού
Πάρκου για τον κλάδο της εφοδιαστικής στην ευρύτερη περιοχή του Βόλου,
αναφέροντας μεταξύ άλλων:
μιλήσουμε για την δημιουργία τέτοιων μεγάλων πάρκων τα οποία μπορούν να γίνουν
όχι μόνο δύο στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Κεντρική Ελλάδα, όπου
υπάρχει ο μεγάλος Θεσσαλικός κάμπος, και μπορεί κάλλιστα να αξιοποιήσει ένα
επιχειρησιακό – εφοδιαστικό πάρκο,
δεδομένου ότι η περιοχή συνδυάζει τρεις
συγκοινωνιακούς κόμβους, το λιμάνι του Βόλου, το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου
και τον σταθμό του ΟΣΕ. Επιπλέον η περιοχή αυτή διαθέτει πολλά συγκριτικά ανταγωνιστικά
πλεονεκτήματα, και κυρίως υπάρχει η μεγαλύτερη αγροτική παραγωγή της χώρας, και
αυτό αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την δημιουργία ενός διαμετακομιστικού
κέντρου αγροτικών προϊόντων».
αρχής τοποθέτησή του χαρακτήρισε το νομοσχέδιο πρόχειρο και ελλιπές, αφού όπως
τόνισε, δεν αλλάζει πολλά σε σχέση με τον προηγούμενο σχετικό νόμο 3333/2005.
λείπει εντελώς από το νομοσχέδιο είναι η αναφορά στον αγροτικό τομέα…
ειδικότερα στον πρωτογενή τομέα είναι μια πρωτοποριακή και καινοτόμος για τα
ελληνικά δεδομένα διαδικασία. Τόσο ο όρος όσο και το αντικείμενο των
διαμετακομιστικών κέντρων μπορεί να μην είναι σήμερα αντιληπτά από την ελληνική
επιχειρηματικότητα, την αγροτιά και τη δημόσια διοίκηση, ωστόσο αποτελούν από
τα βασικότερα συστατικά όλων των αγροτικά ανεπτυγμένων οικονομιών. Η Ολλανδία,
η Γαλλία και οι άλλες χώρες, είναι πολύ αναπτυγμένες στον τομέα αυτό, επιδεικνύουν
αντοχή στον σκληρό διεθνή ανταγωνισμό και την κρίση, και φυσικά διαθέτουν τις
καλύτερες προϋποθέσεις για την μελλοντική τους επιβίωση και ανάπτυξη…
συσκευασίας και άλλων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας αγροτικών προϊόντων,
διαφέρουν από τις κλασικές αποθήκες των συνεταιρισμών που ξέραμε μέχρι σήμερα,
γιατί διαθέτουν μια σειρά από λειτουργίες που δημιουργούν υπεραξία και προβολή
των διακινούμενων προϊόντων.
Τα καταρχήν τρία επιχειρησιακά – εφοδιαστικά πάρκα,
όπως προκύπτει και από την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία, πρέπει να είναι
δημόσια, για να συνδυάζουν επαρκείς και υψηλής τεχνολογίας υποδομές, ούτως ώστε
οι εγκαταστημένες επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί να απολαμβάνουν τις καλύτερες
υπηρεσίες για την προώθηση των προϊόντων τους και το δημόσιο να ασκεί τον επιτελικό
του έλεγχο και να απολαμβάνει μεγαλύτερα έσοδα.».