Τροπολογία-Προσθήκη, την
οποία συνυπογράφει ο βουλευτής Νίκος Μιχαλάκης κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο
Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Άσκηση εμπορικών
δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος» σχετικά με την άρση της
κατάργησης της υποχρεωτικότητας εγγραφής των επιχειρήσεων στα κατά τόπους
Επιμελητήρια.
οποία συνυπογράφει ο βουλευτής Νίκος Μιχαλάκης κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο
Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Άσκηση εμπορικών
δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος» σχετικά με την άρση της
κατάργησης της υποχρεωτικότητας εγγραφής των επιχειρήσεων στα κατά τόπους
Επιμελητήρια.
Η τροπολογία
έχει ως εξής:
έχει ως εξής:
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ
ΕΚΘΕΣΗ
ΕΚΘΕΣΗ
Με την από 12-12-2012 Πράξη Νομοθετικού
Περιεχομένου (ΦΕΚ Α/240/12-12-2012) είχε προβλεφθεί (άρθρο 6, παρ. 1, αυτής),
που κυρώθηκε με το άρθρο 48 του Νόμου 4111/2013 (ΦΕΚ Α/18/25-1-2013),ότι από
1-1-2015 θα καταργηθεί η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων στα κατά τόπους
Επιμελητήρια, η οποία, πλέον, θα είναι προαιρετική. Η προαιρετική εγγραφή
πρέπει να αναθεωρηθεί, μετά την διαπίστωση του σημαντικού ρόλου, που παίζουν τα
Επιμελητήρια στην οικονομική ζωή του τόπου και της βοήθειας, που προσφέρουν
στην οικονομική πολιτική της εκάστοτε Κυβέρνησης, η δυναμική ύπαρξη των
Επιμελητηρίων αποτελεί αναγκαία συνθήκη της καθημερινής οικονομικής ζωής στην
χώρα.
Περιεχομένου (ΦΕΚ Α/240/12-12-2012) είχε προβλεφθεί (άρθρο 6, παρ. 1, αυτής),
που κυρώθηκε με το άρθρο 48 του Νόμου 4111/2013 (ΦΕΚ Α/18/25-1-2013),ότι από
1-1-2015 θα καταργηθεί η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων στα κατά τόπους
Επιμελητήρια, η οποία, πλέον, θα είναι προαιρετική. Η προαιρετική εγγραφή
πρέπει να αναθεωρηθεί, μετά την διαπίστωση του σημαντικού ρόλου, που παίζουν τα
Επιμελητήρια στην οικονομική ζωή του τόπου και της βοήθειας, που προσφέρουν
στην οικονομική πολιτική της εκάστοτε Κυβέρνησης, η δυναμική ύπαρξη των
Επιμελητηρίων αποτελεί αναγκαία συνθήκη της καθημερινής οικονομικής ζωής στην
χώρα.
Επιπρόσθετα, η κατάργηση της
υποχρεωτικότητας της εγγραφής, συνεπώς και της οικονομικής συνδρομής, έχει ήδη
απασχολήσει την Ε.Ε. καθώς και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου οι αντίστοιχες
αποφάσεις στηρίζουν τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας. Σύμφωνα με τις
γνωμοδοτήσεις η υποχρεωτική συνδρομή δεν αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ούτε
εμπόδιο στην ελευθερία για την ίδρυση επιχειρήσεων στη χώρα και είναι συμβατή
με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι σχετικές αποφάσεις, η
οικονομική συνδρομή συνιστά ανταποδοτική εισφορά για το ρόλο που διαδραματίζουν
τα επιμελητήρια στην οικονομική ζωή της χώρας, στις σχέσεις μεταξύ των
οικονομικών παραγόντων και της κυβέρνησης, καθώς και για τις υπηρεσίες που
προσφέρουν στα μέλη τους.
υποχρεωτικότητας της εγγραφής, συνεπώς και της οικονομικής συνδρομής, έχει ήδη
απασχολήσει την Ε.Ε. καθώς και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου οι αντίστοιχες
αποφάσεις στηρίζουν τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας. Σύμφωνα με τις
γνωμοδοτήσεις η υποχρεωτική συνδρομή δεν αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ούτε
εμπόδιο στην ελευθερία για την ίδρυση επιχειρήσεων στη χώρα και είναι συμβατή
με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι σχετικές αποφάσεις, η
οικονομική συνδρομή συνιστά ανταποδοτική εισφορά για το ρόλο που διαδραματίζουν
τα επιμελητήρια στην οικονομική ζωή της χώρας, στις σχέσεις μεταξύ των
οικονομικών παραγόντων και της κυβέρνησης, καθώς και για τις υπηρεσίες που
προσφέρουν στα μέλη τους.
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καταργηθεί η
ρύθμιση αυτή, η οποία δεν εξυπηρετεί το αληθές συμφέρον του επιχειρηματία, και
να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς της υποχρεωτικής εγγραφής κάθε
επιχειρηματικού φορέα και καταβολής του υφιστάμενου χαμηλού τέλους προσφοράς
υπηρεσιών στο αρμόδιο κατά τόπο επιμελητήριο, δεδομένου μάλιστα του ότι η
οικονομική
ρύθμιση αυτή, η οποία δεν εξυπηρετεί το αληθές συμφέρον του επιχειρηματία, και
να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς της υποχρεωτικής εγγραφής κάθε
επιχειρηματικού φορέα και καταβολής του υφιστάμενου χαμηλού τέλους προσφοράς
υπηρεσιών στο αρμόδιο κατά τόπο επιμελητήριο, δεδομένου μάλιστα του ότι η
οικονομική
επιβάρυνση του κάθε μέλους είναι
αντικειμενικά μηδαμινή έναντι των προσφερόμενων σημαντικών υπηρεσιών προς τα
μέλη.
αντικειμενικά μηδαμινή έναντι των προσφερόμενων σημαντικών υπηρεσιών προς τα
μέλη.
Από την μεταβολή αυτή δεν προκαλείται
καμιά απολύτως επιβάρυνση στον κρατικό Προϋπολογισμό.
καμιά απολύτως επιβάρυνση στον κρατικό Προϋπολογισμό.
Β.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Άρθρο ….