Κατά καιρούς ακούμε για ανακλήσεις αυτοκινήτων για
αστοχίες κάθε είδους, όμως η ανάκληση που ανακοίνωσε η Mazda στις ΗΠΑ στις 25
Μαρτίου είναι πραγματικά ιδιαίτερη. Οφείλεται στις αράχνες και δεν είναι η
πρώτη φορά που της συμβαίνει.
Φαίνεται πως η μυρωδιά της βενζίνης προσελκύει τις κίτρινες
δηλητηριώδεις
αστοχίες κάθε είδους, όμως η ανάκληση που ανακοίνωσε η Mazda στις ΗΠΑ στις 25
Μαρτίου είναι πραγματικά ιδιαίτερη. Οφείλεται στις αράχνες και δεν είναι η
πρώτη φορά που της συμβαίνει.
Φαίνεται πως η μυρωδιά της βενζίνης προσελκύει τις κίτρινες
δηλητηριώδεις
αράχνες της Β. Αμερικής (cheiracanthium inclusum) και ο αγωγός
εξαερισμού του δοχείου αναθυμιάσεων βενζίνης των Mazda6 με 2,5λιτρο
κινητήρα αποτελεί ιδανικό μέρος για να
φτιάξουν τη φωλιά τους. Ο ιστός τους όμως μπλοκάρει τον αέρα, με πολύ
δυσάρεστα πιθανά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με την αμερικανική National Highway Traffic Safety Association
με κλειστή αυτή τη δίοδο εξαερισμού μπορεί να δημιουργηθεί μεγάλη
υποπίεση στο ρεζερβουάρ, η οποία ενδέχεται να προκαλέσει ρωγμές στα
τοιχώματά του. Λόγω αυτών ίσως υπάρξει διαρροή βενζίνης, η
οποία φυσικά μπορεί να αναφλεγεί με μεγάλη ευκολία. Προς το παρόν πάντως
δεν έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό φωτιάς για αυτό τον λόγο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2011 η Mazda είχε αναγκαστεί να
πραγματοποιήσει ανάκληση στα 2,5λιτρα Mazda6 για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Τότε τοποθετούσε ένα εξάρτημα που εμποδίζει τις αράχνες από το
να εισέλθουν εκεί που δεν πρέπει, ενώ έκανε και αναβάθμιση στην ECU
των αυτοκινήτων αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η εκτόνωση
του κυκλώματος αναθυμιάσεων.
Όμως ενώ το εξάρτημα που φράζει την είσοδο υιοθετήθηκε από τη γραμμή παραγωγής
νέων Mazda6 η αλλαγή στον εγκέφαλο μάλλον ξεχάστηκε. Και
έκτοτε έχουν παρατηρθεί ζημιές στο ρεζερβουάρ σε εννιά
περιπτώσεις. Έτσι σήμερα η Mazda ανακαλεί εκ νέου 42.000 Mazda6 κατασκευής
2009-2011 για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες αλλαγές στην ECU και να
ελέγξει αν η δίοδος του αέρα είναι καθαρή.
Η ανάκληση αφορά μόνο Mazda6 που έχουν πουληθεί και κυκλοφορούν στις ΗΠΑ
και τον Καναδά. Εδώ στα μέρη μας αφενός δεν πρέπει να υπάρχει
ούτε ένα Mazda6 με κινητήρα 2,5 λίτρων, αφετέρου δεν συναντάμε και πολύ συχνά
τις δηλητηριώδεις βενζινολάγνες αράχνες cheiracanthium inclusum…
πραγματοποιήσει ανάκληση στα 2,5λιτρα Mazda6 για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Τότε τοποθετούσε ένα εξάρτημα που εμποδίζει τις αράχνες από το
να εισέλθουν εκεί που δεν πρέπει, ενώ έκανε και αναβάθμιση στην ECU
των αυτοκινήτων αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται η εκτόνωση
του κυκλώματος αναθυμιάσεων.
Όμως ενώ το εξάρτημα που φράζει την είσοδο υιοθετήθηκε από τη γραμμή παραγωγής
νέων Mazda6 η αλλαγή στον εγκέφαλο μάλλον ξεχάστηκε. Και
έκτοτε έχουν παρατηρθεί ζημιές στο ρεζερβουάρ σε εννιά
περιπτώσεις. Έτσι σήμερα η Mazda ανακαλεί εκ νέου 42.000 Mazda6 κατασκευής
2009-2011 για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες αλλαγές στην ECU και να
ελέγξει αν η δίοδος του αέρα είναι καθαρή.
Η ανάκληση αφορά μόνο Mazda6 που έχουν πουληθεί και κυκλοφορούν στις ΗΠΑ
και τον Καναδά. Εδώ στα μέρη μας αφενός δεν πρέπει να υπάρχει
ούτε ένα Mazda6 με κινητήρα 2,5 λίτρων, αφετέρου δεν συναντάμε και πολύ συχνά
τις δηλητηριώδεις βενζινολάγνες αράχνες cheiracanthium inclusum…