Ιούλιος: Έλεγχοι σε 501 επιχειρήσεις, 257 διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 390.000 ευρώ

    0
    140
    Κατόπιν
    ενημέρωσης των υπηρεσιών, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
    ανακοινώνει ότι κατά το μήνα Ιούλιο του 2014, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι
    σε 501 επιχειρήσεις και επιβλήθηκαν συνολικά 257 διοικητικά πρόστιμα
    συνολικού ύψους 390.000 ευρώ.
    • Διενεργηθέντες έλεγχοι ως προς την εφαρμογή των κανόνων ρύθμισης της
      αγοράς προϊόντων και την παροχής υπηρεσιών για τους μήνες Μάιο και
      Ιούλιο του 2014
    • Χρηματικά πρόστιμα σε δύο (2) εταιρείες κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας
      για την «προστασία των καταναλωτών» (ν. 2251/94 και ν.3758/2009)
      Μάιος 2014

    Ιούλιος 2014

    Αριθμός Προσ/μων
    Υψος Προσ/μων
    Αριθμός Κλιμακιών

    71
    109
       
    Σύνολο Ελεγχόμενων Επιχειρήσεων

    401
    501
    257
    390.000
    Παρεμπόριο – Υπαίθριο Εμπόριο – Λαϊκές

    14
    57
    100
    254.000
    Λιανική Πώληση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης (Στεγασμένο Εμπόριο)

    387
    407
    157
    136.000
    Με βάση την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Α2-861/22.8.2013
    «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών
    (Δ.Ι.Ε.Π.Π.Υ.)» ο αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 72 τον μήνα Μάιο,
    σε 157 τον μήνα Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε από 97.000
    ευρώ τον μήνα Μάιο, σε 136.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
    Σχετικά με την εφαρμογή του Ν.2323/1995 όπως τροποποιήθηκε από το
    Ν.4264/2014 για το Παρεμπόριο – Υπαίθριο Εμπόριο – Λαϊκές Αγορές, ο
    αριθμός των προστίμων αυξήθηκε από 28 τον μήνα Μάιο, σε 100 τον μήνα
    Ιούλιο, ενώ η αξία των προστίμων αυξήθηκε επίσης από 10.500 ευρώ τον
    μήνα Μάιο σε 254.000 τον μήνα Ιούλιο αντίστοιχα.
    Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με τη Γενική Γραμματεία
    Καταναλωτή κατόπιν εκτεταμένης έρευνας και κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας
    για την «προστασία των καταναλωτών» επέβαλε χρηματικά πρόστιμα:
    Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν κυρώσεις κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών
    καταναλωτών, από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς τη
    συχνότητα οχλήσεων, την επικοινωνία στο χώρο εργασίας, την επικοινωνία
    πριν την πάροδο δέκα ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η
    οφειλή και την όχληση οικείων προσώπων.
    Οι συγκεκριμένες κυρώσεις επεβλήθησαν κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών
    καταναλωτών από τις οποίες διαπιστώθηκαν παραβάσεις ως προς το γεγονός
    ότι η εταιρεία προέβη σε πρόσκληση για αγορά προϊόντων (αμνοερίφια) κατά
    την Πασχαλινή περίοδο σε μια δελεαστική τιμή για τον καταναλωτή χωρίς
    να κάνει γνωστή την ύπαρξη εύλογων λόγων για τους οποίους δεν θα
    μπορούσε να προμηθεύσει τα προϊόντα στην τιμή αυτή σε εύλογο χρονικό
    διάστημα και σε εύλογες ποσότητες, με αποτέλεσμα την παραπλάνηση του
    καταναλωτικού κοινού ως προς την διαθεσιμότητα του διαφημιζόμενου
    προϊόντος.
    Σημειώνεται ότι κατά των αποφάσεων επιβολής προστίμου, χωρεί η άσκηση
    ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων, σύμφωνα με την
    κείμενη νομοθεσία.