ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Κ. ΠΟΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

    0
    66
    Τις θέσεις της «Θεσσαλίας της Αλληλεγγύης και της
    Οικολογίας» για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή παρουσίασε ο επικεφαλής της
    παράταξης Κ. Πουλάκης.
    Ο κ. Πουλάκης τόνισε : «Η τουριστική ανάπτυξη και προβολή, όπως και κάθε σχεδιασμός, δεν μπορεί
    να γίνεται στον αέρα, με τεχνοκρατικού χαρακτήρα εμβαλωματικές λύσεις και
    προτάσεις. Εάν θέλετε πραγματικά να συζητήσουμε το μέλλον του θεσσαλικού
    τουρισμού, θα πρέπει, έστω και κατόπιν εορτής, να προκαλέσετε μία αναλυτική και
    σε βάθος συζήτηση, με τη συμμετοχή όχι μόνο των ενδιαφερομένων, αλλά του
    συνόλου των κοινωνικών και επιστημονικών φορέων της περιοχής, με τη συνδρομή
    και ειδικών, οι οποίοι να μας ενημερώσουν για τις σύγχρονες τάσεις στο διεθνή
    τουρισμό, αντί αυτής της

    γραφειοκρατικής και απαρχαιωμένης αντίληψης

    Τα βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Πουλάκη ήταν τα
    εξής:
    ·       
    Ο τουρισμός αποτελεί, με βάση και όλα τα σχετικά
    διεθνή κείμενα, τόσο δικαίωμα του ατόμου για ανάπαυση και εμπλουτισμό των
    εμπειριών και της προσωπικότητάς του, όσο και βασική παράμετρο ενίσχυσης των
    δεσμών και του αμοιβαίου σεβασμού, κατανόησης και φιλίας μεταξύ των εθνών. Στη
    βάση αυτή, η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, θα έπρεπε να έχει δύο
    πυλώνες : Αφενός μεν την εξασφάλιση του δικαιώματος αναψυχής και διακοπών των
    ίδιων των θεσσαλών πολιτών, αφετέρου δε την καθιέρωση της περιοχής μας ως ενός
    τουριστικού προορισμού υψηλής περιβαλλοντικής, αισθητικής και πολιτισμικής
    ποιότητας, την καθιέρωση της Θεσσαλίας ως ενός τουριστικού «προϊόντος»
    βασισμένου στην τουριστική εμπειρία και όχι στην υιοθέτηση του παρωχημένου
    μοντέλου του μαζικού ισοπεδωτικού τουρισμού.
    ·       
    Ως προς το ίδιο το σχέδιο προβολής, δυστυχώς για
    πολλοστή φορά επαναλαμβάνεται το ίδιο φαινόμενο που έχουμε επανειλημμένα
    καταγγείλει. Κάνει εντύπωση το γεγονός ότι «ελαφρά τη καρδία» σπαταλάται ένα
    σημαντικό ποσό της τάξης του 1,5 εκατομμυρίου Ευρώ, σε μια περίοδο που τα
    χρήματα για οποιαδήποτε αναπτυξιακή πρωτοβουλία είναι λιγοστά.
    ·       
    Ακόμα και από πλευράς marketing, το σχέδιο ακολουθεί την
    «πεπατημένη» των τουριστικών εκθέσεων στο εξωτερικό, των διαφημιστικών
    καταχωρίσεων κ.λπ. Αγνοεί όμως πλήρως όλες τις σύγχρονες τάσεις εναλλακτικών
    τρόπων προβολής, μέσα από το ίδιο το βίωμα/εμπειρία, ενώ παράλληλα δεν δείχνει
    την παραμικρή μέριμνα για την ανάδειξη μίας ιδιαίτερης, αναγνωρίσιμης
    φυσιογνωμίας για την περιοχή, ώστε να προβληθούν όχι απλώς τα συγκριτικά
    πλεονεκτήματα της Θεσσαλίας, αλλά το διακριτό της στίγμα που να την καθιστά,
    μόνη αυτή, τουριστικό προορισμό, τουλάχιστον για συγκεκριμένες κατηγορίες
    τουριστών/δυνητικών επισκεπτών.
    ·       
    Εάν συμφωνούμε – που τουλάχιστον εμείς από την
    πλευρά μας συμφωνούμε – ότι ο τουρισμός είναι ένας από τους σπουδαίους μοχλούς
    για μια βιώσιμη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της περιοχής, είναι τουλάχιστον
    πρωθύστερη, αν όχι ανώφελη, η δαπάνη ενός τέτοιου ποσού, χωρίς προηγουμένως ως
    Περιφερειακό Συμβούλιο και ως τοπική κοινωνία να έχουμε αποφασίσει και
    σχεδιάσει τους άξονες της ανάπτυξης αυτής. Εκείνο λοιπόν που θα έπρεπε να
    προηγηθεί θα ήταν μία συζήτηση σε βάθος για την κατεύθυνση και τους τρόπους με
    τους οποίους θα επιδιώξουμε ως τοπική κοινωνία την τουριστική ανάπτυξη της
    περιοχής μας, κατά τρόπο ώστε να μη θιγεί ο χαρακτήρας, το περιβάλλον, οι
    πρωτογενείς και δευτερογενείς παραγωγικές δραστηριότητες, ο κοινωνικός ιστός
    κλπ. της περιοχής.
    ·       
    Με δεδομένο ότι μεγάλο ποσό των επισκεπτών της
    περιοχής μας ανήκει στην κατηγορία του εγχώριου τουρισμού, είναι εντυπωσιακό το
    γεγονός της απουσίας οποιασδήποτε αναφοράς στις οικονομικές συνθήκες οι οποίες
    έχουν εκμηδενίσει την αγοραστική δύναμη των ελλήνων πολιτών, στερώντας τους την
    πρόσβαση στο δικαίωμα των διακοπών.