Ρατσιστικό κρούσμα με σημαιοφόρο αλβανικής καταγωγής στο ΕΠΑΛ Φαρσάλων

    0
    66
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠ.
    ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Ερώτηση,
    σχετικά με το ρατσιστικό κρούσμα που εκδηλώθηκε τις παραμονές της παρέλασης της
    επετείου της 28ης Οκτωβρίου στο Επαγγελματικό Λύκειο Φαρσάλων, όπου οι
    ίδιοι οι συμμαθητές της ώθησαν εμμέσως την αριστούχο μαθήτρια αλβανικής
    καταγωγής της Γ’ τάξης του ΕΠΑΛ, η οποία είχε επιλεγεί ως σημαιοφόρος, να
    παραδώσει τη σημαία στην αμέσως επόμενη σε βαθμολογική επίδοση συμμαθήτριά της,
    κατέθεσαν προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και
    Αθλητισμού, οι Λαρισαίοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Ηρώ Διώτη και Δημήτρης
    Γελαλής
    , από κοινού με τον βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης και συντονιστή ΕΕΚΕ
    Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ

    Τάσο Κουράκη,
    ζητώντας μέτρα για την πρόληψη αλλά και την πάταξη αντίστοιχων φαινομένων στα
    σχολεία.

    Οι
    βουλευτές εξιστόρησαν το γεγονός, όπως αυτό είχε δημοσιευτεί σε τοπική
    ενημερωτική ιστοσελίδα (onlarissa), επισημαίνοντας ότι «η Δ/νση Β΄θμιας Εκπ/σης “πέταξε το μπαλάκι”
    στον διευθυντή του ΕΠΑΛ Φαρσάλων, συμβουλεύοντάς τον να χειριστεί ο ίδιος το
    θέμα, παρά το γεγονός ότι η κείμενη νομοθεσία ορίζει σαφώς ότι στη διαδικασία
    επιλογής σημαιοφόρων μπορούν να συμμετέχουν και αλλοδαποί μαθητές
    ».
    Οι
    βουλευτές έθεσαν προς τον Υπουργό Παιδείας τα ακόλουθα ερωτήματα: «Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα λάβει για την
    πρόληψη αλλά και την πάταξη περιστατικών και κρουσμάτων ρατσισμού και
    ρατσιστικής βίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και πρωτίστως στην Α’θμια
    και τη Β’θμια; Γιατί επέτρεψε η Δ/νση Β’θμιας Εκπ/σης ν. Λάρισας να μην
    εφαρμοστεί η ισχύουσα έως και σήμερα ΥΑ του 2001, αντίθετα απεκδύθηκε του ρόλου
    της, μεταθέτοντας την ευθύνη εφαρμογής της ή μη στον διευθυντή του ΕΠΑΛ
    Φαρσάλων; Θα εντάξει προγράμματα πολυπολιτισμικής και διαπολιτισμικής
    εκπαίδευσης, καθώς και προγράμματα για το σεβασμό στην
    ετερότητα/διαφορετικότητα, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
    ».
    «Η εκπαίδευση έχει ρόλο να διαμορφώνει τους
    αυριανούς πολίτες και τα σχολεία είναι ο φορέας της και όχι κοιτίδες
    ρατσιστικού μίσους. Όμως, η διαπολιτισμική εκπαίδευση έχει προ πολλού
    εξοβελιστεί από αυτά, μολονότι η χώρα μας είναι σταυροδρόμι πληθυσμών και
    πολιτισμών και τόπος μόνιμης διαμονής αλλοδαπών κάθε εθνικότητας και
    θρησκευτικής πεποίθησης
    » σημειώνουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές,
    προσθέτοντας: «Η άνοδος του νεοναζισμού
    είναι ψηφίδα ενός ευρύτερου μωσαϊκού επίθεσης και μίσους για τη δημοκρατία και
    τους κοινωνικούς αγώνες που ξεκινάει από τη μνημονιακή πολιτική, διαχέεται στο
    σύνολο της κοινωνικής ζωής και έχει φτάσει ακόμη και μέσα στα σχολεία. Είναι
    ανεπίτρεπτο να σημειώνονται ρατσιστικά κρούσματα στα σχολεία, όμως το τελευταίο
    διάστημα πολλαπλασιάζονται, άρα πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπιστούν πριν
    εδραιωθούν
    ».