Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ: Επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης του Ε65

    0
    52
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ “ΠΑΓΩΜΑ” ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
    Σειρά ερωτημάτων
    που σχετίζονται με τα δημοσιεύματα περί την επικείμενη εγκατάλειψη του έργου
    κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), κατέθεσαν προς τους
    Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και
    Εργασίας, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, οι βουλευτές Θεσσαλίας του
    ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Η. Διώτη, Δ. Γελαλής, Π.
    Δριτσέλη, Αλ. Μεϊκόπουλος
    και Ν.
    Μιχαλάκης
    , μαζί με τον βουλευτή Φθιώτιδας Β. Κυριακάκη και τον
    βουλευτή Χανίων, συντονιστή ΕΕΚΕ Υπουργείου Ανταγωνιστικότητας Γ. Σταθάκη,
    εκφράζοντας παράλληλα των τοπικών φορέων και κοινωνιών, για ολοκλήρωση του
    οδικού άξονα Ε65 και τη σύνδεση της Κεντρικής Ελλάδας με την Δυτική.
    Οι
    βουλευτές αναφέρθηκαν στα τεχνικά στοιχεία της σύμβασης, σύμφωνα με την οποία
    το

    έργο θα πρέπει να παραδοθεί προς χρήση στις 30.09.2013, εκτιμώντας πως κάτι
    τέτοιο θα είναι απίθανο, καθώς μέχρι τα τέλη Απριλίου 2011, μόλις το 30% των
    εργασιών είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε, ενώ το έργο έκτοτε “πάγωσε”, αφήνοντας
    άνεργους εκατοντάδες εργαζομένους στα εργοτάξια των εταιριών. Επεσήμαναν δε,
    ότι παρ’ όλα αυτά, η εταιρία έχει ενεργοποιήσει Μετωπικό Σταθμό και εισπράττει
    κανονικά διόδια στην Αγ. Τριάδα, κοντά στις Θερμοπύλες, για ένα δρόμο που και ημιτελής
    είναι και, εφόσον επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες του διευθύνοντα συμβούλου της
    κατασκευαστικής ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ –που έχει αναλάβει το έργο-, δεν πρόκειται να
    ολοκληρωθεί ποτέ.

    Χαρακτηρίζοντας
    «πολιτικά λανθασμένη επιλογή» την εκχώρηση
    στον ιδιωτικό τομέα της παραγωγής κρίσιμων τομέων των κοινωνικών και τεχνικών
    υποδομών, μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, οι βουλευτές κατέθεσαν
    τα ακόλουθα ερωτήματα προς τα συναρμόδια Υπουργεία: «Επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει στο ΥΠΑΝ σχέδιο για οριστική εγκατάλειψη του
    έργου του Ε65; Ποιες συνέπειες θα έχει κάτι τέτοιο σε οικονομικό επίπεδο; Ποιο
    συνολικό ποσό εκτιμάται ότι πρέπει να διαθέσει το ελληνικό Δημόσιο για την
    ολοκλήρωση των προβλεπομένων εργασιών του Αυτοκινητοδρόμου Ε65; Σε περίπτωση
    υποχώρησης του ΥΠΑΝ από το έργο, σε τι ύψος ανέρχονται οι οφειλόμενες
    αποζημιώσεις που θα πρέπει να καταβληθούν προς τον Παραχωρησιούχο και τις
    κατασκευάστριες εταιρίες; Έχουν οι τελευταίοι μέχρι σήμερα τηρήσει τις
    συμβατικές τους υποχρεώσεις απέναντι στο Δημόσιο; Εάν όχι, ποιες κυρώσεις τους έχουν
    επιβληθεί; Το Δημόσιο από την πλευρά του έχει τηρήσει τους αντίστοιχους όρους
    της Σύμβασης; Τι ποσοστό του συνολικού έργου έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
    (χιλιόμετρα, παράλληλες κατασκευές/υποδομές κοκ); Ποια έργα έχουν περαιωθεί και
    ποια βρίσκονται σε εκκρεμότητα; Ποιοι τρόποι και εναλλακτικές αναζητούνται για
    τη συνέχεια -που θα τονώσει και την απασχόληση της περιοχής, δημιουργώντας
    θέσεις εργασίας- και ολοκλήρωση του έργου; Θα σταματήσει η είσπραξη διοδίων στο
    Σταθμό Αγίας Τριάδας μέχρι την ολοκλήρωση του έργου; Θα διασφαλιστεί ότι δεν
    πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία νέοι Σταθμοί Διοδίων επί του οδικού άξονα
    Ε65, εάν δεν περαιωθούν οι εργασίες κατασκευής του; Πόσοι εργαζόμενοι έχουν
    απασχοληθεί στις εργασίες κατασκευής του Ε65 μέχρι σήμερα; Πόσοι εξ αυτών
    παραμένουν μέχρι σήμερα στις θέσεις τους και ποια μέριμνα έχει ληφθεί για όσους
    έχασαν τη δουλειά τους από το πάγωμα των εργασιών;
    ».