 |
Του Αποστόλη Ζώη
Μοτό: Πρόκειται για έναν αριθμό που μπορεί να μην ικανοποιούν σε πρώτη φάση τη νέα δημοτική αρχή, καθώς η πρόταση έκανε λόγο για 92 προσλήψεις, ωστόσο, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, και τις αξιώσεις των υπολοίπων ΟΤΑ του θεσσαλικού διαμερίσματος, πιθανόν αυτός ο αριθμός και να κινείται σε θετικό επίπεδο.
Περισσότερες από 70 θέσεις θα εγκρίνει τελικά με σχετική απόφαση την προσεχή εβδομάδα η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας κ. Καλλιόπη Γερακούδη, για το δήμο Τρικκαίων σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΕΥΝΑΣ. Πρόκειται για έναν αριθμό που μπορεί να μην ικανοποιεί σε πρώτη φάση τη νέα δημοτική αρχή, καθώς η πρόταση έκανε λόγο για 92 προσλήψεις, ωστόσο, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, και τις αξιώσεις των υπολοίπων ΟΤΑ του θεσσαλικού διαμερίσματος, πιθανόν αυτός ο αριθμός και να κινείται σε θετικό επίπεδο. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι εκνευρισμό είχε αρχίσει να προκαλεί στη δημοτική αρχή η μη υπογραφή μέχρι τώρα της σχετικής απόφασης από τη Γενική Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, κ. Καλλιόπης Γερακούδη, για την πρόσληψη 92 ατόμων στο νέο δήμο Τρικκαίων τα οποία θα κατευθυνθούν στις μεγάλες ανάγκες που δημιουργεί ο τομέας της καθαριότητας με την προσθήκη και των νέων δήμων. Ήδη η κατάσταση σε περιφερειακούς κυρίως δήμους έχει φτάσει στο απροχώρητο, ενώ και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Σπανός λόγω της έλλειψης του προσωπικού έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά χωρίς να μπορεί να αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση.
Η εικόνα
Σύμφωνα με τους πίνακες το συνολικό προσωπικό της Υπηρεσίας Καθαριότητας πριν την 31η Δεκεμβρίου 2010 ήταν 156 άτομα. Μετά την 1η Ιανουαρίου 2011 προβλέπεται να είναι 138 άτομα, οπότε έχουμε ελάττωση προσωπικού κατά οκτώ (8) άτομα στο μόνιμο και αορίστου χρόνου προσωπικό και δέκα (10) άτομα στους συμβασιούχους ήτοι συνολική μείωση προσωπικού κατά 11,54%.
Αυτά τα στοιχεία παρουσίασε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Τρικάλων ο διευθυντής καθαριότητας περιβάλλοντος και δημοτικού αμαξοστασίου κ. Αντώνης Μουστακίδης, παρουσιάζοντας στοιχεία μελέτης διαχείρισης του προσωπικού.
Πώς πρέπει
Η Υπηρεσία Καθαριότητας, αναφέρθηκε, πρέπει να λειτουργήσει ως ένας φορέας διαχείρισης Στερεών αποβλήτων. Η στρατηγική του φορέα στη γνωστή Ιεραρχία διαχείρισης αποβλήτων είναι:
-Καταρχάς, πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων.
-Επαναχρησιμοποίηση των προϊόντων.
-Πλήρη ανακύκλωση όλων των απορριμμάτων.
-Σχέδιο για τη συλλογή και τη μεταφορά των απορριμμάτων με τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Με τοποθέτηση κάδων , Σταθμούς μεταφόρτωσης, κλειστά containers κ.α.
-Ανάκτηση ενέργειας με πολλούς τρόπους
-Συμμετοχή όλων των φορέων και των Δημοτών στις παραπάνω διαδικασίες.
-Πλήρη ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού με οχήματα ειδικά για κάθε είδους απορριμμάτων που θα είναι χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα επιβαρύνουν στο ελάχιστο περιβαλλοντικά την πόλη.
-Δόμηση όλης της Υπηρεσίας με κατάλληλο προσωπικό ώστε να επιτευχθεί μείωση προσωπικού επειδη το εργατικό κόστος είναι περίπου το 70% των εξόδων της Υπηρεσίας. http://www.e-erevna.gr/portal/story.aspx?ID=103149.000
|
 |